Hulda Svart 6.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2022 Jeg tenkte mer i andre enden av prosessen. Som at det er noen perler vann som legger seg til ro over tid i dieselsystemt. Da kan jeg tenke meg lokal korrosjon, der driveren er svovelforbindelser. Men ellers, bytter man olje og filter, ikke noe problem i resten av prosessen. Den skipseksosen, etter husken, ble så utnyttet at temperaturen lå godt under 100 grader. Rundt 80 der den kom ut av pipa, etter husken. Vi måtte diskutere med oppdragsgiver, for ikke å komme i den situasjonen at motoren måtte kjøre som kompressor for å dytte eksosen ut. Og materialet oppi der var Monel eller noe annet sofistikert. Dette er snart 30 år siden. Link to post
Johannes Svart 6.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2022 Før forbrenning er det neppe svovelsyre tilstede i dieselen. Den kommer vel fra forbrenningen hvor SO3 reagerer med H2O og danner H2SO4. Svovel løst i dieselen er meg bekjent meget stabilt. Tror ikke svovel i dieselen vil reagere med fritt vann. Link to post
NorSiglar Svart 7.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2022 Steyr motorene vi brukte på MOB og atbeidsbåtene ute likte ikke MGO, gikk rett i nødmodus. Så det var rett frem med laptop og koble på for å resette (og masse småtrøbbel etterpå) Link to post
Captain A Svart 7.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2022 Mystisk Kjørt noen timer med Mob/ arbeidsbåter med steyr- Volvo D- yanmar uten noen som helst problemer.. når man kikker på diesel filter så har dei alltid vert rene. Tenker den mgo diesel som gått igjennom separator ex antall ganger er ganske så rein er nå ikkje alltid den en 590 er så rein når eg ser på filtrene mine av og til.. kølsvarte er noen timer fra visse bunkerstasjoner Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn