Jump to content

Hvilke motorer kan trygt kjøres på MGO ?

Cerberus

Hvilke motorer kan trygt kjøres på MGO ?  

81 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Jeg tenkte mer i andre enden av prosessen. Som at det er noen perler vann som legger seg til ro over tid i dieselsystemt. Da kan jeg tenke meg lokal korrosjon, der driveren er svovelforbindelser. Men ellers, bytter man olje og filter, ikke noe problem i resten av prosessen.

Den skipseksosen, etter husken, ble så utnyttet at temperaturen lå godt under 100 grader. Rundt 80 der den kom ut av pipa, etter husken. Vi måtte diskutere med oppdragsgiver, for ikke å komme i den situasjonen at motoren måtte kjøre som kompressor for å dytte eksosen ut. Og materialet oppi der var Monel eller noe annet sofistikert. Dette er snart 30 år siden. 

Før forbrenning er det neppe svovelsyre tilstede i dieselen.

Den kommer vel fra forbrenningen hvor SO3 reagerer med  H2O og danner H2SO4.

Svovel løst i dieselen er meg bekjent meget stabilt.

Tror ikke svovel i dieselen vil reagere med fritt vann.

Mystisk 

Kjørt noen timer med Mob/ arbeidsbåter med steyr- Volvo D- yanmar uten noen som helst problemer..

når man kikker på diesel filter så har dei alltid vert rene. Tenker den mgo diesel som gått igjennom separator ex antall ganger er ganske så rein 

er nå ikkje alltid den en 590 er så rein når eg ser på filtrene mine av og til.. kølsvarte er noen timer fra visse bunkerstasjoner

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...