Jump to content

Edit History

magnuje3

magnuje3

En annen ting.

Forrige eier har alltid brukt frostvæske fra Circle K så jeg har fortsatt med dette.

FC84ABD6-53E9-4E44-9209-C732E8DA0F69.jpeg.9667a10604ade984284b9de03ec1bcc7.jpeg

Men nå som systemet er tappet ned er det jo en mulighet til å bytte til G48 som jeg forstår har bedre korrosjonshemmende egenskaper. F eks https://www.maritim.no/frostvaske-gronn-g48-4-liter

Jeg ser at g48 og min gamle blå møter de samme spesifikasjonene: ASTM D3306 og BS6580

Betyr dette at de i teorien kan blandes? Det er jo mulig at det ligger litt gammel blå væske i motorblokken et sted, selv om den er tappet fra laveste punkt. Jeg kan jo så klart skylle gjennom med vann, men da risikerer jeg jo at vann uten frostvæske blir stående i en lomme frem til våren. 

jeg bytter vvbereder og alle slanger samtidig, så det er kun motorblokk det kan ligge gammel væske. 

Har jo hørt at blå kan blandes med grønn, men samtidig har jeg hørt at farger ikke har noe å si lenger. Ellers kan jeg jo bare fortsette med den fra Circle K ?

magnuje3

magnuje3

En annen ting.

Forrige eier har alltid brukt frostvæske fra Circle K så jeg har fortsatt med dette.

Men nå som systemet er tappet ned er det jo en mulighet til å bytte til G48 som jeg forstår har bedre korrosjonshemmende egenskaper. F eks https://www.maritim.no/frostvaske-gronn-g48-4-liter

Jeg ser at g48 og min gamle blå møter de samme spesifikasjonene: ASTM D3306 og BS6580

Betyr dette at de i teorien kan blandes? Det er jo mulig at det ligger litt gammel blå væske i motorblokken et sted. Jeg kan jo så klart skylle gjennom med vann, men da risikerer jeg jo at vann uten frostvæske blir stående i en lomme frem til våren. 

jeg bytter vvbereder og alle slanger samtidig, så det er kun motorblokk det kan ligge gammel væske. 

Har jo hørt at blå kan blandes med grønn, men samtidig har jeg hørt at farger ikke har noe å si lenger. Ellers kan jeg jo bare fortsette med den fra Circle K ?

magnuje3

magnuje3

En annen ting.

Men nå er det jo en mulighet til å bytte til G48 som jeg forstår har bedre korrosjonshemmende egenskaper. F eks https://www.maritim.no/frostvaske-gronn-g48-4-liter

Betyr dette at de i teorien kan blandes? Det er jo mulig st det ligger litt gammel blå væske i motorblokken et sted. Jeg kan jo så klart skylle gjennom med vann, men da risikerer jeg jo at vann uten frostvæske blir stående i en lomme frem til våren. 

Ellers kan jeg jo fortsette med den fra Circle K ?

• Create New...