Kappa Startet 13.Januar.2022 Link til dette innlegget Startet 13.Januar.2022 Har 80 watt solpanel på lukegarasjen foran sprayhood. Panelet kan tiltes styrbord og babord når sola kommer fra siden. Da blir det litt lading. Men mast og bom skyggelegger panelet når sola kommer langskips. Ønsker å øke med 2 x 100 watt uten å bedekke sprayhood eller bygge veltebøyle, targa. Noen ideer for plassering? Sitér dette innlegget Link to post
SV-Bav34 Svart 13.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2022 Jeg hadde 2x100w på hver side akter på min forrige seilbåt. Planen var å lage innfesting slik at jeg kunne tilte dem opp, men ladingen var mer enn nok for meg slik de stod. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
SV-Bav34 Svart 13.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2022 Du ser solcellepanelet på siden av båten her. Litt dårlig bilde, men det eneste jeg hadde. Sitér dette innlegget Mitt seilbåtprosjekt Miniprosjekt Chris Craft Sea Hawk Link to post
seilfred Svart 13.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2022 Akter er vel beste plassering med tanke på å fange mest mulig sol. Noe a la denne er det beste jeg kan komme på: https://www.google.dk/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DuS6OQ01TBZ0&psig=AOvVaw1DhxfKKgZS70bJNOjV6_OX&ust=1642191807386000&source=images&cd=vfe&ved=2ahUKEwig5varx6_1AhWClKQKHTetAV8Qr4kDegUIARCMAg Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Morten_L Svart 14.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2022 Jeg har et 160w paneler på hver side på rekka, fleksible paneler som er festet med tau i alle 4 hjørnene samt midten øverst. Monterte i fjor vår og det fungerte utmerket hele sommer og høst. Tatt de av nå i vinter med storm og frost. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.