Jump to content

Edit History

Marius Jonsson

Marius Jonsson

Takk takk for informasjon om skipsregisteret. Jeg skjønner det er mulig å ta pant i båt. Men det jeg lurer på er svar på en av følgende:

(1) Er det ‘kategorisk umulig’ å få et lån ‘med fast rente’ og ‘med sikkerhet i båten’? For eksempel, er det forbudt jfr norsk lov? Jeg ser at du implisitt sier det er umulig, men jeg håper på en begrunnelse slik at jeg kan gi opp båtdrømmen.

Eller

(2) Hvilket låneprodukt tilbyr fastrente til båt? Jeg spør ikke om et forbrukslån uten sikkerhet. Jeg spør ikke om pant i eiendom.

Vennlig hilsen

Marius Jonsson

Marius Jonsson

Takk takk for informasjon om skipsregisteret. Jeg skjønner det er mulig å ta pant i båt. Men det jeg lurer på er svar på en av følgende:

(1) Er det ‘kategorisk umulig’ å få et lån ‘med fast rente’ og ‘med sikkerhet i båten’? For eksempel, er det forbudt jfr norsk lov? Jeg ser at du implisitt sier det er umulig, men jeg håper på en begrunnelse slik at jeg kan gi opp båtdrømmen.

Eller

(2) Hvilket låneprodukt tilbyr fastrente til båt? Jeg spør ikke om et forbrukslån uten sikkerhet. Jeg spør ikke om pant i eiendom. Et hus er ikke en båt.

Vennlig hilsen

Marius Jonsson

Marius Jonsson

(1) Er det ‘kategorisk umulig’ å få et lån ‘med fast rente’ og ‘med sikkerhet i båten’? For eksempel, er det forbudt jfr norsk lov? Jeg ser at du implisitt sier det er umulig, men jeg håper på en begrunnelse slik at jeg kan gi opp håpet.

Eller

(2) Hvilket låneprodukt tilbyr fastrente til båt? Jeg spør ikke om et forbrukslån uten sikkerhet. Jeg spør ikke om pant i eiendom. Et hus er ikke en båt.

Vennlig hilsen

• Create New...