Jump to content

Oppvaskmaskin i båt, valg av type

Martin_

Recommended Posts

Om de tåler frost veit jeg ikke. Må i så fall sikkert forsøke å drenere, men den er ikke laget for frost:giggle:

I min skute er det varme året rundt, så ikke noe problem for meg. 

Når det gjelder vannmengde så er jeg usikker, men jeg har bare 400 liter med vann, og den bruker ikke avskrekkende mye.

Jeg har koblet den på vannet fra berederen, så den trekker ikke så mye strøm, maks 1280W (6A)

Modell nr: ESL25000RO

Type: WQP6-3705

Har samme breddemål som en vanlig innfelt oppvaskmaskin, men omtrent halve høyden. Den inneholder en skuff tilsvarende nederste skuff i en vanlig maskin.

Jeg er superfornøyd, da jeg måtte ha en pga krav i ernæringsvirksomhet. 

Kjøre på inverter går fint om den og batteriene er dimensjonert for det. Kan maskinen tilkobles varmtvann så er det en del å spare. Alternativ koble den til varmtvann via termostarmatur slik at vanntemperatur kan reguleres inn. Slike maskiner tar som regel ca 2,5 time på et normalprogram og trekker under en kilowatt. Så inverter er en god ide, kontra det å kjøre generator bare for dette.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...