Martin_ Startet 20.Januar.2022 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2022 (redigert) Hei, Er det noen som kan informere om hvilke type oppvaskmaskin som er benyttet på vedlagte bilde (nederst)? Fra en velutstyrt Targa 44. Maskinen ser veldig grei ut, da den ikke bygger så mye i høyden. Fant bildet på finn.no . Redigert 20.Januar.2022 av Martin_ Skrivefeil (see edit history) Link to post
Martin_ Svart 21.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2022 Takk! Det må vel være en bra oppvaskmaskin for båt. Byggehøyden er vel noe lavere enn andre kompaktmaskiner. Link to post
Sjøholken Svart 21.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2022 Electrolux hadde en fin "halv" oppvaskmaskin, jeg kjøpte den på elkjøp for ca. 5ooo,- Funker knall Og ja, du må ha front.... da den er innfelt. Link to post
Martin_ Svart 21.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2022 Den Electroluxen var jo og veldig fin. Og ganske mye rimeligere. Fisher & Paykel ser ut til å koste rundt kr 10 000,- Tåler de greit frost om vinteren? 230V inverter og en god batteribank for å drive den? Vannforbruket er vel ikke all verdens på en så liten maskin... Link to post
Sjøholken Svart 21.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2022 Om de tåler frost veit jeg ikke. Må i så fall sikkert forsøke å drenere, men den er ikke laget for frost I min skute er det varme året rundt, så ikke noe problem for meg. Når det gjelder vannmengde så er jeg usikker, men jeg har bare 400 liter med vann, og den bruker ikke avskrekkende mye. Jeg har koblet den på vannet fra berederen, så den trekker ikke så mye strøm, maks 1280W (6A) Modell nr: ESL25000RO Type: WQP6-3705 Har samme breddemål som en vanlig innfelt oppvaskmaskin, men omtrent halve høyden. Den inneholder en skuff tilsvarende nederste skuff i en vanlig maskin. Jeg er superfornøyd, da jeg måtte ha en pga krav i ernæringsvirksomhet. Link to post
KDB Svart 22.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2022 Kjøre på inverter går fint om den og batteriene er dimensjonert for det. Kan maskinen tilkobles varmtvann så er det en del å spare. Alternativ koble den til varmtvann via termostarmatur slik at vanntemperatur kan reguleres inn. Slike maskiner tar som regel ca 2,5 time på et normalprogram og trekker under en kilowatt. Så inverter er en god ide, kontra det å kjøre generator bare for dette. Link to post
Martin_ Svart 26.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2022 Det var smart, termostatarmatur kan jo reguleres til ca 50 grader tappevann inn på oppvaskmaskinen. Har dere en ide' om type passende termostatarmatur? Link to post
KDB Svart 26.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2022 Det beste er å bruke en armatur som er både trykk og temperatur styrt. Jeg bruker Oras. Akter på innsiden av akterspeil, til dusj på plattform, til vaskemaskin og spyleuttak. Et i bysseskap som går til oppvaskmaskin, spyling av frontvinduer via magnetventil og uttak fremme for spyling av ankerkjetting og båtvask. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn