Jump to content

Edit History

Atrox

Atrox


Typo

Fant en gammel påhenger liggende utenfor hos ei bruktsjappe forrige uke og fikk den med meg hjem for en symbolsk sum. Og siden furtebua ble oppgradert under korona så blir den nå første prosjekt - mest for å bli litt mer kjent med motor&mekk. Motor stod fast men løsnet lett med en dusj olje i hver sylinder. Er kompresjon på begge og gnist på begge plugger så skal rense forgasser og gi den et forsøk i stampen.

 

Noen som vet blandingsforholdet på disse? Antar 50:1? 

 

Brukes evt blyerstatning på så gamle påhengere eller er ikke det nødvendig på totakter?

 

Noe annet jeg må passe på? (Sjekker selvfølgelig kjøling/impeller ved oppstart men drar ikke av undervannshuset før jeg vet om den faktisk starter og går)

 

Samt - hvor kjøper en overgangen fra bensinslangen til motoren til disse?

 

 

 

 

Atrox

Atrox

Fant en gammel påhenger liggende utenfor hos ei bruktsjappe forrige uke og fikk den med meg hjem for en symbolsk sum. Og siden furtebua ble oppgradert under korona så blir den nå første prosjekt - mest for å bli litt mer kjent med motor&mekk. Motor stod fast men løsnet lett med en dusj olje i hver sylinder. Er kompresjon på begge og gnist på begge plugger så skal rense forgasser og gi den et forsøk i stampen.

 

Noen som vet blandingsforholdet på disse? Antar 50:1? 

 

Brukes evt blyerstatning på så gamle påhengere eller er ikke det nødvendig på totakter?

 

Noe annet jeg må passe på? (Sjekker selvfølgelig kjøling/impeller ved oppstart men drar ikke av undervannshuset før jeg vet om den faktisk starter og går)

 

Samt - hvor kjøper en overgangen fra bemsinslangen til motoren til disse?

 

 

 

 



×
×
  • Create New...