Jump to content

Edit History

Vittig

Vittig

13 minutes ago, tobixen said:

 

Beklager, det var ikke meningen å tråkke deg på tærne.  Bakgrunnen var sitatet "på tp-link 7450 cat 6 fikk vi 60-80Mb ned og 15-20Mb opp", uten ytterligere kommentarer om latenstid eller pakketap.  Det er mulig det mest av alt skyldes min uvitenhet om båndbreddekrav til dagens dataspill, men jeg har fortsatt en tro på at når det kommer til dataspill og "moderne" internett, så er latens egentlig viktigere målestørrelse enn båndbredde - mens jeg observerer at typiske gamere alltid snakker om båndbredde og prøver å gjøre målinger på dette.

 

 

Ja, det skrev jeg også i innlegget mitt.  Og også veldig sant med at man med basestasjoner har en delt båndbredde som fort kan brukes opp.

 

Det siste tror jeg særlig var årsak til at ICE-nettet på 450 MHz ofte "knakk sammen".  Av og til kom det en og annen pakke igjennom, men med såpass høy latens at alt av DNS-oppslag eller web-forespørsler for lengst hadde rapportert "timeout".  Jeg husker særlig en sommer vi seilte ned til Skagen, vi fikk ikke noe som helst Internett over ICE på vei ned mot Skagen, heller ikke mens vi var i havna, det var knapt plass til oss i havna, men med en gang vi kom oss videre sørover opplevde vi greit med både Internett og gjestehavnskapasitet :-)

Takk for oppklaringen. Det er ingenting å beklage. Jeg trodde du refererte til kommentaren min om at 5g ville forbedre gamingopplevelse.

 

Det er riktig at responstid er viktig i gamingsammenheng og bra nok responstid kan du i noen spill ikke få. Det er viktig med nok båndbredde også, men der holder det også med høy nok båndbredde.

Vittig

Vittig

5 minutes ago, tobixen said:

 

Beklager, det var ikke meningen å tråkke deg på tærne.  Bakgrunnen var sitatet "på tp-link 7450 cat 6 fikk vi 60-80Mb ned og 15-20Mb opp", uten ytterligere kommentarer om latenstid eller pakketap.  Det er mulig det mest av alt skyldes min uvitenhet om båndbreddekrav til dagens dataspill, men jeg har fortsatt en tro på at når det kommer til dataspill og "moderne" internett, så er latens egentlig viktigere målestørrelse enn båndbredde - mens jeg observerer at typiske gamere alltid snakker om båndbredde og prøver å gjøre målinger på dette.

 

 

Ja, det skrev jeg også i innlegget mitt.  Og også veldig sant med at man med basestasjoner har en delt båndbredde som fort kan brukes opp.

 

Det siste tror jeg særlig var årsak til at ICE-nettet på 450 MHz ofte "knakk sammen".  Av og til kom det en og annen pakke igjennom, men med såpass høy latens at alt av DNS-oppslag eller web-forespørsler for lengst hadde rapportert "timeout".  Jeg husker særlig en sommer vi seilte ned til Skagen, vi fikk ikke noe som helst Internett over ICE på vei ned mot Skagen, heller ikke mens vi var i havna, det var knapt plass til oss i havna, men med en gang vi kom oss videre sørover opplevde vi greit med både Internett og gjestehavnskapasitet :-)

Takk for oppklaringen. Det er ingenting å beklage. Jeg trodde du refererte til kommentaren min om at 5g ville forbedre gamingopplevelse.

 

Det er riktig at responstid er viktig i gamingsammenheng og bra nok responstid kan du i noen spill ikke få, men det er viktig med nok båndbredde også, men der holder det med høy nok båndbredde.



×
×
  • Create New...