ne.andersson
Uten erfaring om CT mer enn at jeg vært innom. Tror definitivt at det er et marked å fylle, dog er det en strevsom jobb med dårlige arbeidsforhold (trange rom og dårlig stilling).
Jeg er utdannet elektriker og kyndig på båt (lav spenning). Gikk raskt etter lærlingtiden min over til å drive med IT men savner noen ganger den fysiske jobben, så da tar jeg en båt-elektriker jobb eller to per år (f.eks. få ut alt av en gammel seilbåt og bygge ny løsning er typiske jobben), og jeg kan si at det holder definitivt med noen få runder om året. Kunne ikke ha tenkt meg å ligge i et skott og trekke kabler året om. Det er min tanke om hvorfor de fleste elektrikere holder seg til land. Der kan man som oftest stå oppreist.
I tillegg tenderer de fleste markeder der privatpersoner er kunden til å være mindre betalingsvillig enn bedrifter eller statlige aktører. Dog er dette ikke noe jeg merket til, de få jeg hjelper er så takknemlig at de betaler godt, da de som oftes har prøvd å komme i kontakt med masse firmaer først men aldri fått svar.