Jump to content

Sail, nytt påhengermerke?


Janoho

Recommended Posts

Kineserne tar snart over alt som har gått ut av produksjon rundt om i verden.

 

For mange år siden hadde Honda en moped som her på berget ble solgt under navnet CD50. Ensylindret 4-takter med veldig framoverlutende sylinder, om noen husker den.

 

Denne motoren har nå kommet i produksjon igjen, fra det kjente(?) merket Jincheng, som leverer både choppermopeder og streetfightermopeder rundt om i verden. Likeså selges det en del av noen knattecross varianter med samme motor, som originalt het Honda DAX eller Honda Monkey. Nå heter de noe litt mer eksotisk, som jeg ikke husker i farten.

 

Beklageligvis holder både motor og girboks kinesisk kvalitetsstandard nå i oppstarten, så så veldig langvarige produkter er det nok ikke snakk om. To år gamle mopeder med havarerte girbokser har begynt å dukke opp, samtidig som kam og vippere banker i uskjønn harmoni.

 

Men bevares, gi dem 2 år så er produktene sikkert på høyde med de spanske og italienske mopedene som også selger godt for tida.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post

Er det ikke slik at Yamaha 4-takt er produsert av SELVA da (som forøvrig er "drittmotorer", pardon my french)?

Det jeg har hørt er iallefall at Selva produserer på lisens fra Yamaha.

 

Ellers synes jeg disse motorene ligner litt på Honda motorene jeg.

Men Honda har vel også et lite samarbeid med Yamaha hvis jeg ikke husker feil :crazy:

 

Ser ut til å komme mer og mer fra Kina etterhvert.

Bare antar at dette er produsert der selvfølgelig :diving:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

...........

Men bevares, gi dem 2 år så er produktene sikkert på høyde med de spanske og italienske mopedene som også selger godt for tida.

At Italienerne er i stand til å lage noe holdbart nekter jeg å tro på. Har selv klart å havarere motoren på en Alfaromeo så vitale motordeler lå strødd utover E18, og TOTALhavarere en Mazerati så de fleste i bydelen våknet av smellet som laget utoverbulk i panseret! Artig design? Ja! Holdbart? Nei! Da må det isåfall være noe spesielt med mopedene de produserer!
Link to post

Kinesisk kvalitetsstandard er ikke hva det var for bare noen få år siden. Her har det skjedd en revolusjon de seneste årene.

 

Jfølge det ledende økonomiske tidsskriftet " Far Eastern Economic Review" framstilles i dag 30% av alle verdens fjernsynsapparater i Kina, 50% av alle fotoapparater, 30% av alle air condition-anlegg, 25% av alle vaskemaskiner, 20% av alle kjøleskap og 37% av alle computer hardisker.

 

Ta en titt på fotoapparatet, på halvparten står det " Made in China".

 

 

Det bør ikke være en bombe om de også produserer noen påhengsmotorer.

Redigert av Baisiken (see edit history)
Link to post

Kinesisk kvalitetsstandard er ikke hva det var for bare noen få år siden. Her har det skjedd en revolusjon de seneste årene.

 

Jfølge det ledende økonomiske tidsskriftet " Far Eastern Economic Review" framstilles i dag 30% av alle verdens fjernsynsapparater i Kina, 50% av alle fotoapparater, 30% av alle air condition-anlegg, 25% av alle vaskemaskiner, 20% av alle kjøleskap og 37% av alle computer hardisker.

 

Ta en titt på fotoapparatet, på halvparten står det " Made in China".

Det bør ikke være en bombe om de også produserer noen påhengsmotorer.

Helt enig

 

De er nok der i dag som Japan var for 30-40 år siden.

De kommer vel snart med biler hit også.

 

Det blir antagelig tøff konkurranse for resten av verdens produsentland fremover

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

40 Hk 2-takt lignet mistenkelig på min 25 år gamle Yamaha 40 mht antall sylindre, slagvolum, motorvekt etc (uten at jeg husker "bore & stroke" helt eksakt)

 

40 Hk 2T Sail

Redigert av Helge (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...