Mr_Bris Startet 28.Januar.2022 Link til dette innlegget Startet 28.Januar.2022 Hei. Har 2 stk Volvo penta tamd74L 430hk. Har sett i noen diskusjoner, at enkelte har oppgradert motorene til 74P 480hk. Noen som vet hva som må gjøres, og hvem som gjør dette? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 29.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 Kan desverre ikke hjelpe, har P versjon i båten, men stusser over denne forskjellen på 50hk. På delelister for dieselpumpe, injectorer, og turbo, så er det samme artikkel nr. Ser fra ca 1200omd(hvor turbo begynner å trykke), så ligger P godt over L på Nm og HK kurve hele veien. Ser også L har max på 2500omd, mens P har 2600omd. Vil tippe effektbegrensingen er i EDC styringen av maskin, hvor lurt det evt er å manipulere vil jeg ikke tørre begi meg ut på, tror ikke jeg ville gjort dette selv. Hvis du har riktige propeller for båten i dag, må jo disse også byttes eller justeres for å utnytte ekstra kreftene, da vil dette etterhvert bli kostbart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.