Goddis77 Startet 29.Januar.2022 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2022 Hva pleier en å bruke for å rengjøre turboen med? På en facebook gruppe for motoren var det en som anbefalte å bruke følgende - Contact cleaner spray is the best. Use DW or Vitec. Regner med det er noe lignende i Norge som kan brukes? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 29.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 Ser du etter ett stoff å spraye inn mens motoren går eller skal du rengjøre den manuelt ? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 29.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 Tenkte å rengjøre manuelt. Eksosmanifoil og turbo ligger hjemme i garasjen nå, så da tenkte jeg å rengjøre den før den havner tilbake på motoren Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 29.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 (redigert) Lunka vann med litt zalo i en spruteflaske, mens turbo spinner sånn passe. Fungerer fint, helt ukomplisert. Redigert 29.Januar.2022 av Landcrab (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 29.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 Jeg brukte denne og det ble gullende reint. Riktig nok så gikk motoren under rensingen men ville tro produktet også virker på turboen når den står stille. https://www.mekonomen.no/proff-egr-intake-clean-promeister-14020439 Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 29.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 pipe skrev Just now: Jeg brukte denne og det ble gullende reint. Riktig nok så gikk motoren under rensingen men ville tro produktet også virker på turboen når den står stille. https://www.mekonomen.no/proff-egr-intake-clean-promeister-14020439 Spraye på og tørke med fille? Kunne fungert det Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 29.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 (redigert) Goddis77 skrev 9 minutter siden: Spraye på og tørke med fille? Kunne fungert det Var det jeg tenkte på ja. Prinsippet med å sprøyte inn stoffet før turboen mens motoren går og sprøyte rett på mens turboen ligger på benken bør vel være det samme? Det er vel uansett produktet som løsner møkka tenker jeg men har ikke erfaring som støtter synspunktet. Redigert 29.Januar.2022 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 29.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 Tok et lite googlesøk, så da har du lesestoff resten av helgen. Go helg forresten. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 29.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 Regner med bremse rens eller wd40 kan fungere og. Får se hva som er i boden først Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 29.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2022 Har renset turbo på begge volvoene våre. Med varm motor fikset denne heng i turboen på min. (variabel turbo). https://www.thansen.no/bil/olje-og-kjemi/tilsetningsstoffer/bell-add-turborens-550-ml/n415/pn1155959/ dette er det eneste stoffet som har funket over tid. Har prøvd mange..... Med turboen ute og på benken må du ha et sterkt løsemiddel. Brukte en spray som inneholdt xylen på kona sin. Det funket. Med kald turbo er det sterke løsemidler som funker. Ellers har eg et hjemmelaget pussemiddel til våpnene mine. Jet A1 blandet med dyserens tar alt av kruttslam i våpnene... og funket på kompisen sin turbo og.... Men varm turbo og det skummet fra Bell-add er helt konge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.