Jump to content

Edit History

Knallipadden

Knallipadden

Jeg skal kjøpe meg en liten solcelle generator som jeg kan ta med meg med i båten og på camping. Jeg trenger et ca. 200 watt stort solcelle panel som jeg kan ta med meg og sette/henge opp med behov. Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke solcelle panelet så mye siden batteri banken vil holde mer enn nok til mitt forbruk. Skal jeg på langtur kan jeg også lade batteriet via 12v. Det er sjelden jeg ligger på en plass over flere dager. Jeg har sett litt på Ecoflow river sitt solcellepanel. Det er 160W og leverer ifølge det jeg kan lese meget jevn effekt i forhold til mange andre panel. Minuset er at det koster over 5 penger. Syns det er dyrt når jeg kanskje ikke kommer til å bruke det så mye. Noen andre solcelle panel jeg kan bruke som ikke koster skjorten? Generatoren jeg skal kjøpe har rundt 750 watt timer. Hvis jeg skal klare å lade den opp mens det er god sol må jeg ha et panel som er rundt 200 watt. Maks er 200... Ecoflow sitt er oppgitt til 160, men jeg ser det leverer mellom 100 og 140 under gode forhold. De selger et på 110w også, men det leverer rundt 70-80watt under gode forhold. Da tar det over 10 timer å lade den opp. Med det på 160W bruker en nesten halve tiden under gode forhold. 

solcelle.jpg

Knallipadden

Knallipadden

Jeg skal kjøpe meg en liten solcelle generator som jeg kan ta med meg med i båten og på camping. Jeg trenger et ca. 200 watt stort solcelle panel som jeg kan ta med meg og sette/henge opp med behov. Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke solcelle panelet så mye siden batteri banken vil holde mer enn nok til mitt forbruk. Skal jeg på langtur kan jeg også lade batteriet via 12v. Det er sjelden jeg ligger på en plass over flere dager. Jeg har sett litt på Ecoflow river sitt solcellepanel. Det er 160W og leverer ifølge det jeg kan lese meget jevn effekt i forhold til mange andre panel. Minuset er at det koster over 5 penger. Syns det er dyrt når jeg kanskje ikke kommer til å bruke det så mye. Noen andre solcelle panel jeg kan bruke som ikke koster skjorten? Generatoren jeg skal kjøpe har rundt 750 watt timer. Hvis jeg skal klare å lade den opp mens det er god sol må jeg ha et panel som er rundt 200 watt. Maks er 200... Ecoflow sitt er oppgitt til 160, men jeg ser det leverer mellom 100 og 140 under gode forhold. De selger et på 110w også, men det leverer rundt 70-80watt under gode forhold. Da tar det over 10 timer å lade den opp. Med det på 160W bruker en nesten halve tiden under gode forhold. Prisen er imidlertid mye høyere. 

solcelle.jpg

Knallipadden

Knallipadden

Jeg skal kjøpe meg en liten solcelle generator som jeg kan ta med meg med i båten og på camping. Jeg trenger et ca. 200 watt stort solcelle panel som jeg kan ta med meg og sette/henge opp med behov. Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke solcelle panelet så mye siden batteri banken vil holde mer enn nok til mitt forbruk. Skal jeg på langtur kan jeg også lade batteriet via 12v. Det er sjelden jeg ligger på en plass over flere dager. Jeg har sett litt på Ecoflow river sitt solcellepanel. Det er 160W og leverer ifølge det jeg kan lese meget jevn effekt i forhold til mange andre panel. Minuset er at det koster over 5 penger. Syns det er dyrt når jeg kanskje ikke kommer til å bruke det så mye. Noen andre solcelle panel jeg kan bruke som ikke koster skjorten? Generatoren jeg skal kjøpe har rundt 750 watt timer. Hvis jeg skal klare å lade den opp mens det er god sol må jeg ha et panel som er rundt 200 watt. Maks er 200... Ecoflow sitt er oppgitt til 160, men jeg ser det leverer mellom 100 og 140 under gode forhold. De selger et på 110w også, men det leverer rundt 70-80watt under gode forhold. Da tar det over 10 timer å lade den opp. 

solcelle.jpg

• Create New...