Jump to content

Edit History

Knallipadden

Knallipadden

Barbaria skrev for 13 timer siden:

Generelt så avhenger effekten på panelet mye av vinkelen det har mot sola. 
Jeg har ingen erfaring med foldbart panel, men jeg ser at de er dyre i forhold til vanlig faste paneler med glass. Sparelys selger fleksible paneler som er lette å ha med å gjøre og de er noe rimeligere, men de tar plass.

Et 750wh batteri vil ta litt tid å lade opp med et 160w panel. 8-9 timer under helt ideelle forhold om jeg ikke tar feil, noe som nesten er en hel Norsk sommer :saint:

Observer at det finnes mange slike batteribanker med elendig kvalitet, virker en stund for så å dø helt. En fin innpakning garanterer absolutt ikke innholdet.

Ja, en må flytte solcelle panelet etter solen. Derfor er et flyttbart panel praktisk slik at man kan vinkle det for å få best mulig lys. 

Ecoflow garanterer at batteriet holder minst 80 % kapasitet etter 500 fulle oppladinger. Det samme garanterer Apple for sine iphone – og de blir ladet mye mer... Ecoflow bytter også celler hvis du sender den inn for overhaling. Det er også diverse firma i Norge som bytter celler på slike sammen med elsykkel batterier osv for en billig penge. 

Knallipadden

Knallipadden

Barbaria skrev for 13 timer siden:

Generelt så avhenger effekten på panelet mye av vinkelen det har mot sola. 
Jeg har ingen erfaring med foldbart panel, men jeg ser at de er dyre i forhold til vanlig faste paneler med glass. Sparelys selger fleksible paneler som er lette å ha med å gjøre og de er noe rimeligere, men de tar plass.

Et 750wh batteri vil ta litt tid å lade opp med et 160w panel. 8-9 timer under helt ideelle forhold om jeg ikke tar feil, noe som nesten er en hel Norsk sommer :saint:

Observer at det finnes mange slike batteribanker med elendig kvalitet, virker en stund for så å dø helt. En fin innpakning garanterer absolutt ikke innholdet.

Ja, en må flytte solcelle panelet etter solen. Derfor er et flyttbart panel praktisk slik at man kan vinkle det for å få best mulig lys. 

Ecoflow serien sine generatorer garanterer at batteriet holder minst 80 % kapasitet etter 500 fulle oppladinger. De bytter også celler hvis du sender den inn for overhaling. Det er også diverse firma i Norge som bytter celler på slike sammen med elsykkel batterier osv. 

• Create New...