sap_2000
Jeg sørlendingen har tilbrakt et par timer på telefonen i kveld og pratet frem og tilbake om prognosene på Windy, yr og barentswatch slik de ser ut nå.
Det som er sikkert er at det endres hele tiden og bildet har sett forskjellig ut hver dag de siste dagene.
jeg synes fredagen ser for knapp ut slik det ser ut i kveld.
Det har vært mye vind og sjø fra ca samme retning i dagene frem til fredag, så selv om vinden skulle droppe endel så tror jeg det fortsatt kan mye sjø igjen fra NV. Dvs krapp strømsjø på opp til 2 til 4 meter rett i fleisen fra Lista og oppover og da blir milene lange. Og fra natt til lørdag er det igang igjen, så dette vinduet kan risikere og bli kortet ned, bli lenger eller lukket.
mot slutten av helgen er det en annen mulighet vi ser på. Fordelen da er at vinden som har vært i forkant har vært i SV eller V retning så man får forhåpentligvis sjøen mer i siden eller skrått bakfra og da blir ting fort mer behagelig fra og med Lista ?
Blir spennende å se på prognosene i morgen. -om de holder seg ang fredagen og mot slutten av helgen eller om hele bildet endres igjen…
det er ikke uvanlig med endel vind og vær i februar, men vi sykes det har vært i overkant mye ustabilt den siste tiden