sap_2000
3 hours ago, Bjørn Løvjomås said:Deilig å legge beina på bordet ombord i jolla. Godt å være hjemme igjen, men tenker på min venn østlendingen som enda har 3 timer igjen i bil. Kjør forsiktig min venn. Det forhold vi har kan ingen erstatte.
Blir godt å komme seg hjem ja, Tar en liten pause et par mil innafor Rakke og fyller noen ioner på bilen mens det regner og uler i vinden utenfor.
Dette ble flott tur på tross av for tiden noe sinte værguder. De sinte guder duppet av et øyeblikk, og det fikk værdoktor Bjørn med seg. Noe både Windy og Barents ikke gjorde. Bjørn er et unikt orakel på værmeldinger og enda viktigere hvordan de forskjellige strekningene vi ferdes påvirkes av det som kommer, og i lys av hva som har vært. Noen ganger lurer jeg nesten på om styrer været også Du er helt rå ?
Dette var en tur jeg veldig gjerne ville bli med på. Årstiden, værforholdene og en meget velegnet godstog av en Fairline, riktig utstyrt med ny nav elektronikk, radar og AIS, samt i meget god teknisk stand så var ikke forholdene noen stor bekymring.
Men mest av alt, så er det både utrolig gøy og hyggelig å være på tur med min kjære «filleonkel» Bjørn ?
Vi har det utrolig artig sammen. Latteren, ironien og den grunne sarkasmen sitter løst når vi er på tur, noe som dessverre er alt for sjelden. Vi må få til flere turer sammen. Det er den beste blåresepten som finnes ☺️
Skremmende ofte sitter vi med de samme tanker og vurderinger underveis uten at vi trenger si så mye som et ord der og da.
Takk for turen min gode venn i sør ?
-og gratulerer så mye til @preple med familie. Dere har kjøpt en fantastisk flott og kapabel båt som fungerte perfekt og greide brasene med glans uten å mukke et eneste sekund tross tidvis krevende forhold ?
Nå er bilen ladet nok til å komme meg hjem til bygda mi. Blir ikke feil å treffe madrassen om en times tid kjenner jeg