dude
Hei.
på selve eksosrøret er "koppen med stuss for friskluft" tredd innpå.Denne er løs, og kan vendes slik at man får tuten for friskluftinntak i den retning man vil.denne har en utvendig diameter på over 28mm og kan være oval etter tidligere klemme. dette gjør det vanskelig/ umulig å få tredd slangen innpå, og over begge rørene selvom det ytterste er splittet. Det kunne kanskje være en løsning å lage en splitt til på denne?. Her stikker eksosrøret ca 18mm nedenfor etter at denne er trukket opp på plass. det er disse 18mm som er viktig at eksosslangen er trukket helt over og at der er tett,og fast så den ikke hopper av. Jeg varmet eksoslangen til den var rød, men selv da gikk det ikke over denne doblingen. Trekker man den helt opp til doblingen vil denne likevel bli holdt godt på plass av klemmen.
Det kan bli litt lite plass til slangeklemme her, selv har jeg kappet ca 8mm av stussen på denne koppen for friskluft slik at der er 25mm anlegg for eksosklemme på selve eksosrøret. Denne er løs, og trakk jeg av selve eksosrøret før jeg kappet.
Jeg brukte eksospasta beregnet for eksosanlegg på bil, og dette blir da potte tett.Kjørt minst 1500timer etterpå.