Jump to content

Edit History

Trond123

Trond123

Vestlandssong skrev 19 minutter siden:

Nokon spesielle havner eller uthavner du vil trekke fram som et "must" å få med seg på sørlandet og Vestlandet sør for Hardangerfjorden? :)

Har vært klimaflyktning fra Bergen til sørlandet siste 4 av 6 somre jeg også. Men hvor ferden går i år, er foreløpig et uløst mysterium.

Mandal (kort vei til stranden, koselig by, god havn og blant de billigste på diesel øst for Lidesnes) og Grimstad er obligatoriske stopp for oss.

Rett sør av Haugesund, øyen Bukkøy ved Avaldsnes på Karmøy. Rekonstruert vikinggård. Kan være kjekt med et kort stopp. Er en liten flytebrygge på nordsiden av øyen (sjekk dybder) det går fint å fortøye til. Kaien på sørsiden er bare for av/påstigning.

Skudneshavn er en fin plass.

Kvitsøy er anbefalt, men har ikke passet med stopp der ennå for min del.

Mellom Mandal og Kristiansand er Olavssundet en god og populær uthavn. Stokken ved Kristiansand er også fin.

Anbefaler Havneguiden og appen "uthavner."

Trond123

Trond123

Vestlandssong skrev 3 minutter siden:

Nokon spesielle havner eller uthavner du vil trekke fram som et "must" å få med seg på sørlandet og Vestlandet sør for Hardangerfjorden? :)

Har vært klimaflyktning fra Bergen til sørlandet siste 4 av 6 somre jeg også. Men hvor ferden går i år, er foreløpig et uløst mysterium.

Mandal (kort vei til stranden, koselig by, god havn og blant de billigste på diesel øst for Lidesnes) og Grimstad er obligatoriske stopp for oss.

Rett sør av Haugesund, øyen Bukkøy ved Avaldsnes på Karmøy. Rekonstruert vikinggård. Kan være kjekt med et kort stopp. Er en liten flytebrygge på nordsiden av øyen (sjekk dybder) det går fint å fortøye til. Kaien på sørsiden, er bare for av/påstigning.

Skudneshavn er en fin plass.

Kvitsøy er anbefalt, men har ikke passet med stopp der ennå for min del.

Mellom Mandal og Kristiansand er Olavssundet en god og populær uthavn. Stokken ved Kristiansand er også fin.

Anbefaler Havneguiden og appen "uthavner."

• Create New...