Ask Startet 7.Februar.2022 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2022 Hei Eberen vår står i mottorrommet og tek både "friskluft" og forbrenningsluft frå motorrommet. Dette er inga god løysing. Motoren er ein Yanmar 2GM20F. 18 hk. Det har aldri vore problem å køyra begge deler samstundes, men det luktar olja i båten når eberen går. Motorrommet har friskluftinntak på 4 eller fem tommar. (Litt usikker, og eg er ikkje i båten no.) Denne slangen er eit par meter lang, og tek luft utanfrå. Motorrommet har òg eit friskluftinntak som er 50 eller 60 mm i diameter. Dennne slangen har ein 180 graders sving, og tek òg luft utanfrå. Der er vanskeleg å trekka ny slange utanfrå, og å flytta eberen er ikkje eit tema. Eg lurar på å ta friskluft frå ein av dei to slangane som er der frå før. Den største slangen er jo meir einn stor nok, men spørsmålet er då om motoren får for lite luft. Er det berre å tetta denne slangen og sjå om motoren går dårlegare? Vil eberen få nok om eg tek luft frå den minste slangen? Denne slangen blir då ca. 1,5 m. lang, og vil måtte ha ei innsnevring. Eit tredje alternativ er å ta friskluft innanfrå. Det vil jo medføra boring i skottet inn til motorromet. Nærare bestemt akter for motorromet, og inn til eit holrom i den eine badetrappa, som igjen får luft frå akterkabinen. Eg er takksam for synspunkt. Link to post
ne.andersson Svart 7.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2022 (redigert) Hei, her ser jeg for meg flere forskjellige utfordringer dessverre. Om du velger å ta det store røret til friskluft så vil eberen få nok luft, men om det lille røret ikke er nok for motoren så kommer jo motoren å suge luft bakveis gjennom eberen og forverre forbrenningen eller faktisk slukke den. Om du velger å ta det lille røret til eberen sin friskluft så kan jeg nesten garantere at du vil får overoppvarmings problemer. Eneste måten å finne ut av dette her er vel som du sier å tette igjen det store røret og forbrenningsluften til eberen for så å kjøre motoren for å se om den går fint. Men så er det jo heller ikke sikkert at dette vil gi et 100% godt resultat da luften vil ta enklest mulige vei, ergo - er det enklere for luften å bli trukket gjennom eberen enn å bli hentet gjennom det lille røret vil du få problem med eberen. Har du vurdert rør i rør? La det store røret sitte kvar, kappe det halvveis (når det er kommet inn i motorrommet) og trekk 75mm (tror det er 75) igjennom dette og innpå eberen sin friskluft. Da vil eberen trekke frisk luft fra utsiden og gjenværende del av 4-5 tommes røret blir brukt av motoren? Redigert 7.Februar.2022 av Båtglad-mann (see edit history) Link to post
index Svart 8.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2022 Den gode løsningen er nok å sette inn en separat gjennomføring for luft til Eberen. Dessverre. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
LALUNA II Svart 8.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2022 (redigert) index skrev for 2 timer siden: Den gode løsningen er nok å sette inn en separat gjennomføring for luft til Eberen. Dessverre. Absolutt frisk luft ... luft fra motorrommet er ikke bra for innemiljøet Redigert 8.Februar.2022 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
ne.andersson Svart 8.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2022 Ingen som tenker rør i rør ville funka bra? Begge to funker jo i lag i dag og den løsningen ville sikret samme luftmengde og friskluft til begge maskinene? Link to post
Ask Svart 8.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2022 Hei. Takk for alle svar. Røyr i røyr hadde eg ikkje tenkt på. Kanskje det kan la seg gjera? Dersom det innerste røyret er kopla direkte til eberen vil sjølvsagt det vera mindre areal, i slangen, att til motoren. Index har jo rett i at det beste er å setja inn ein separat luftslange til eberen, men det er altså svært vanskeleg. Eg tenkjer eg prøver røyr i røyr-metoden først. Link to post
Santa_Claus Svart 8.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2022 Det er vel luftfilter på motoren mef et innløp på 3-4 cm? Ut fra det så burde det fungere med slange på 50-60mm hvis den ikke er for lang. Trolig er ikke motorrommet helt lufttett heller og luft vil komme inn andre veier enn gjennom slangene. Link to post
index Svart 9.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2022 Ask skrev for 14 timer siden: Røyr i røyr hadde eg ikkje tenkt på. Kanskje det kan la seg gjera? Dersom det innerste røyret er kopla direkte til eberen vil sjølvsagt det vera mindre areal, i slangen, att til motoren. Det vil jo strupe luftforyningen til motoren betydelig, så det er ikke å anbefale. Det anbefales ikke å påføre motoren pustevansker... Santa_Claus skrev for 11 timer siden: Det er vel luftfilter på motoren mef et innløp på 3-4 cm? Ut fra det så burde det fungere med slange på 50-60mm hvis den ikke er for lang. Da vil du få et skikkelig undertrykk i motorrom og dårlig fyllingsgrad i sylindrene. Anbefales ikke. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ask Svart 6.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2022 Hei I går tok eg ein inspeksjon i motorrommet. Det ser ut som om det enklaste er å fjerna den tynnaste slangen, og erstatta den med ein slange med litt større diameter. Stussen på luftinntaket på Eberen er 75 eller 80 mm. (Det var vanskeleg å måla nøyaktig.) Om eg byttar ut denne slangen vil ny slange bli ca. 1,4 m lang. Frå luftinntaket bør slangen gå eit stykke opp, og så ned att. (Dette for at eventuelt vatn som kjem inn i slangen ikkje renn inn i Eberen.) Dette gjev Ein 90 graders vinkel. Ein 180 graders vinkel I tillegg får røyret eit par 90 graders store svingar. Luftinntaket er 60 mm i diameter. Inntaket er bak logoskiltet til båten, og er ikkje så lett å bytta ut med eit større inntak. Luftinntaket er ca. 40 cm over eksosutsleppet til Eberen. Dette leier til fleire spørsmål: Vil det vera noko problem , i praksis, at sjølve inntaket er 60 mm mot slangen sin 75 eller 80 mm? Vil avstanden mellom eksosutsleppet og luftinntaket vera noko problem? Vil det vera for mange vinklar på inntaktsslangen? Vil inntaksslangen bli for lang? Kva slangetype bør eg bruka? Eg er takksam for alle svar. Link to post
jernkjøl Svart 6.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2022 60mm åpning på tilluftslangen til Eberen er for lite. Tilluften er dimensjonert for å gi tilstrekkelig kjøling av brennkammeret under drift, og normalt med slangelengde inntil oppgitt makslengde i bruksanvisningen. Hvorfor tar du ikke tilluften innenfra båten? Da slipper du svanehalsen, og får bedre effekt av varmen. Vinkler på slangen, der selve slangen benyttes, ikke 90 bend el.l. reduserer ikke kapasiteten på luftstrømmen i så stor grad at du får et problem. Angående tilluft til motoren din, er en konservativ beregning 7kv.cm per Hk. Til din 18Hk motor trenger du totalt 126kv.cm åpning, dvs ett rør på ca 13cm i diameter. Da er du innenfor regelverket for båter benyttet i næring. Du må ikke ha tilluft så nærme eksosen. Ved uheldig vindretning risikerer du at kullosen dras rett inn i friskluften og kan føre til farlige kullosverdier inne båten. Dette merker du ikke før det er for sent uten detektor/alarm. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn