ne.andersson
Hei, her ser jeg for meg flere forskjellige utfordringer dessverre.
Om du velger å ta det store røret til friskluft så vil eberen få nok luft, men om det lille røret ikke er nok for motoren så kommer jo motoren å suge luft bakveis gjennom eberen og forverre forbrenningen eller faktisk slukke den.
Om du velger å ta det lille røret til eberen sin friskluft så kan jeg nesten garantere at du vil får overoppvarmings problemer.
Eneste måten å finne ut av dette her er vel som du sier å tette igjen det store røret og forbrenningsluften til eberen for så å kjøre motoren for å se om den går fint. Men så
er det jo heller ikke sikkert at dette vil gi et 100% godt resultat da luften vil ta enklest mulige vei, ergo - er det enklere for luften å bli trukket gjennom eberen enn å bli hentet gjennom det lille røret vil du få problem med eberen.
Har du vurdert rør i rør? La det store røret sitte kvar, kappe det halvveis (når det er kommet inn i motorrommet) og trekk 75mm (tror det er 75) igjennom dette og innpå eberen sin friskluft. Da vil eberen trekke frisk luft fra utsiden og gjenværende del av 4-5 tommes røret blir brukt av motoren?