tviskjegg Startet 7.Februar.2022 Del på Facebook Startet 7.Februar.2022 Planlegger å montere horisontal ankervinsj i baugen på en Bavaria 31 Cruiser 2008, men har en utfordring. Når første eier av båten ved bestilling valgte bort baugvinsj, ser det ut til at leverandøren har kuttet vekk plattformen under luka i baugen som fra fabrikk var laget for plassering av vinsj. Jeg må derfor etablere en ny plattform for ankervinsj. Er ute etter forslag/erfaring med hvordan dette best kan gjøres. Dersom noen har hatt tilsvarende prosjekt ville det være av særlig interesse. Sitér dette innlegget Link to post
Dsverrel Svart 9.Februar.2022 Del på Facebook Svart 9.Februar.2022 Hei, jeg hadde samme utfordring på min Bavaria 37 Cruiser, og fant en løsning som fungerte. Først lagde jeg en mal i tynn kryssfiner som jeg monterte og tilpasset ankerbrønnen (se bilde). Deretter tok jeg ut nødvendige mål på malen og lagde en målsatt skisse (se bilde, men ta egne mål). Denne sendte jeg til et mekanisk verksted (husker ikke hvilket), som kuttet til og sveiset sammen beslaget i 5 mm aluminium. Det kostet noen tusenlapper, men fungerte fint. Sikkert enklere måter å gjøre det på, og like sikkert mer kompliserte måter å gjøre det på. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Dsverrel Svart 9.Februar.2022 Del på Facebook Svart 9.Februar.2022 Her ser du forresten inspirasjonen min. Kom over denne en dag i båthavna (ikke min) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.