Havnål Startet 7.Februar.2022 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2022 Har etter litt rep fått litt i en Wallas fra 1984.. Fungerer i grunn greit ,men synes den ikke gir varm nok luft.. Noen som har noen tall på temperatur disse klarer å avgi? På forhånd takk! Sitér dette innlegget Man kan ikke reklamere på egen dumhet. Link to post
Wallas Service Svart 7.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2022 Hvilken temperatur du får kommer mye av parafinkvaliteten. Det skal brukes Fritidsparafin på denne, og den skal ikke være eldre enn ca 2 år (åpnet kanne). Finnes ingen fabrikkmålinger på hvor høy temperaturen skal være, men leste en litt eldre test fra omtrent slutten av -80 tallet og de målte temperaturen til 120 grader. Litt høyt etter min mening, bør ligge mellom 80-100 grader tenker jeg. Ved varmeutløpet sitter en termostat, og den er på 120 garder, og da kutter den strømmen til pumpen. Rød led på kontrollpanelet tennes ved ca 80 grader i brennkammeret. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Havnål Svart 8.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2022 (redigert) Tusen takk for info!.. Synes det var noe svak varme som kom ut av rør.. Blir bytte av brennstoff ,og prøve igjen. Takk Igjen! Redigert 8.Februar.2022 av Havnål (see edit history) Sitér dette innlegget Man kan ikke reklamere på egen dumhet. Link to post
Wallas Service Svart 8.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2022 Hva bruker du i dag til drivstoff? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Havnål Svart 10.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2022 Hei ,og beklager for sen tilbakemelding.. jeg brukte lampeolje... Skal vel være parafin av god kvalitet.. Jeg overhalte varmeren tidligere i år ,men nå har den spist opp den nye glødespiralen alt. Skal den gløde konstant ,eller bare ved oppstart 7 lav temperatur i brennkammer? Sitér dette innlegget Man kan ikke reklamere på egen dumhet. Link to post
Wallas Service Svart 10.April.2022 Link til dette innlegget Svart 10.April.2022 Glødespiralen skal gløde i ca 2,5-3 min. Hvilken temperatur vet jeg ikke, har aldri målt, men er varmt nok til at du ikke kan ta på den, og vel så det. Er glødetråden riktig montert? Skal være litt luft mellom veke og tråd. Er det sot i brenneren? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Havnål Svart 10.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2022 Sitér dette innlegget Man kan ikke reklamere på egen dumhet. Link to post
Havnål Svart 10.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2022 Kjørte varmeren i 6/7 timer for den ble lagt i bilen. Her ble tanken med drivstoff satt på oversiden i esken.. dette førte til en slags hevert som druknet varmeren.. etter dette vil den ikke starte… Sitér dette innlegget Man kan ikke reklamere på egen dumhet. Link to post
Havnål Svart 10.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2022 Montere glødespiral med kontaktene bøyd nedover. Var slik den gamle satt. Sitér dette innlegget Man kan ikke reklamere på egen dumhet. Link to post
Wallas Service Svart 10.April.2022 Link til dette innlegget Svart 10.April.2022 At brenneren "drukner" skal ikke ha så mye å si. Blir vanskeligere å tenne og det vil ryke en del fra eksosen i begynnelsen. Viktigste er at den har retur mens den prøver å tenne, og når den er i drift. Kan se ut som at glødespiralen har vært litt for nær veken. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Havnål Svart 10.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2022 Kan jo bare monteres på 2 måter. Og setter jeg den andre veien vil polene for kabling peke oppover.. mener de skal peke ned.. Vil uansett kjøpe enda et repsett ,og håpe det ikke forsetter å skje.. Tusen takk for respons i tråden. Kan hente jeg prøver å ringe deg i morgen. Om det er i orden? Sitér dette innlegget Man kan ikke reklamere på egen dumhet. Link to post
Wallas Service Svart 10.April.2022 Link til dette innlegget Svart 10.April.2022 Du kan ringe nå om du vil. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.