Jump to content

Nmea 0183 til Nmea 2000

pernille

Recommended Posts

Takk for tilbakemelding, da forsøker jeg koble gul tx+ til A Data out og grønn tx- til B return hvis jeg forstod deg rett ? De gjenstående hvit/brun ledningene fra AT10 trenger jeg kanskje ikke tilkoble noen krets da jeg er kun er ute etter gps signalet for så å koble nmea 2000 til Volvo Easy Connect enheten..

E42E4A01-A5DC-4112-AF13-9A24341A31F7.jpeg

21CBEF79-ACB5-4B4E-9475-A204E27A43D5.jpeg

• 2 uker senere...

Har kjøpt inn «Basis» NMEA2000 pakken med terminatorer i endene, 3 stk t-koblinger, strømtilførsel og AT-10 for å hente GPS data fra NMEA0183 bufferen som er installert, Er kun ute etter GPS signalet for å benytte mot Volvo Penta sin Easy Connect (som har NMEA2000 plugg) for da igjen å få info på iPaden mtp forbruksmålinger pr n.mil etc… 

Mye styr og penger for å få dette i boks, men er morro å få det til da 😊

• 1 år senere...

Hei #pernille

Hvordan løste du dette? er ute etter akkurat det samme som deg, å få gammle NMEA0183 GPS inn på NMEA2000 til easyconnect, har også vurdert å kjøpe en ny GPS for å etablere NMEA2000 nett klart til videre utskifting av instrumenter, alternativt å i tillegg montere multidisplay på NMEA2000 så eg får opp motordata der også :smiley:

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...