Jump to content

Wallas 90, skal det komme damp/røyk fra returslange?

Sjøvind

Recommended Posts

Kjøpte et Wallas 90 kokeapparat på finn før jul en gang. Under testing av dette i uthuset i helga la jeg merke til at det kom damp fra returslangen (hadde ikke satt korken skikkelig på). Er det normalt?

Og så lurer jeg på hvordan det er med lufting av tanken på disse? På Wallas 900 i gamlebåten er det en egen lufteslange, men på denne er det kun tilførsel og retur.

4A03A692-80EB-4D08-A94A-245234793D09.jpeg.693cdf80c2e5cfdbc7a5ade31aac025e.jpeg

Og hva er denne lille plastkoppen til? Den havner bare nedi kanna, tilsynelatende uten noen funksjon.

62A31BC9-C267-4B01-AA4C-162FFC922CD2.jpeg.bce16dd0386449ef6c8d3fbcb14a91c2.jpeg

Ja, det er naturlig at det kommer damp hele tiden. Det er fordampet parafin som er til overs ved forbrenningen.

Den koppen som detter ned i kannen hele tiden skal være helt oppe ved tanklokket. Pakningen for tanklokket er på feil side, den skal være på utsiden av denne koppen. Returslangen skal så stikke ned i "tuppen" på koppen.

Kan sende bruksanvisning til e-post.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Wallas Service skrev On 10.2.2022 at 0.10:

Den får lufting gjennom returslangen, siden det er et overtrykk der.

Du kan trygt bruke lengre slanger. Det fulgte med 1,5 mtr da den var ny, og den tåler mye mer enn det.

Tipper det andre slangesettet er fra Wallas 900. Ser returslangen er noe tynnere, vil det gi problemer?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...