Sjøvind Startet 8.Februar.2022 Link til dette innlegget Startet 8.Februar.2022 Kjøpte et Wallas 90 kokeapparat på finn før jul en gang. Under testing av dette i uthuset i helga la jeg merke til at det kom damp fra returslangen (hadde ikke satt korken skikkelig på). Er det normalt? Og så lurer jeg på hvordan det er med lufting av tanken på disse? På Wallas 900 i gamlebåten er det en egen lufteslange, men på denne er det kun tilførsel og retur. Og hva er denne lille plastkoppen til? Den havner bare nedi kanna, tilsynelatende uten noen funksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 9.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2022 Ja, det er naturlig at det kommer damp hele tiden. Det er fordampet parafin som er til overs ved forbrenningen. Den koppen som detter ned i kannen hele tiden skal være helt oppe ved tanklokket. Pakningen for tanklokket er på feil side, den skal være på utsiden av denne koppen. Returslangen skal så stikke ned i "tuppen" på koppen. Kan sende bruksanvisning til e-post. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Sjøvind Svart 9.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2022 Supert, takker! Lufting til tanken/kanna, skjer det via returslangen? Har et slangesett fra et annet apparat som ville passet bedre i lengde. Er det noe problem å bruke lengre slanger så lenge jeg passer på at det er fall fra apparatet til kanna? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 9.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2022 Den får lufting gjennom returslangen, siden det er et overtrykk der. Du kan trygt bruke lengre slanger. Det fulgte med 1,5 mtr da den var ny, og den tåler mye mer enn det. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Sjøvind Svart 10.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2022 Flott, takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 19.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2022 Slik det skal se ut? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 19.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2022 Slik ja. Nå er det riktig Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Sjøvind Svart 23.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2022 Wallas Service skrev On 10.2.2022 at 0.10: Den får lufting gjennom returslangen, siden det er et overtrykk der. Du kan trygt bruke lengre slanger. Det fulgte med 1,5 mtr da den var ny, og den tåler mye mer enn det. Tipper det andre slangesettet er fra Wallas 900. Ser returslangen er noe tynnere, vil det gi problemer? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 23.April.2022 Link til dette innlegget Svart 23.April.2022 Så lenge du får slangen ned i tanklokket og at det blir tett, spiller det ingen rolle. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Sjøvind Svart 23.April.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2022 Takk, har montert i båten og testet nå, funker som bare det. Tok gummihylsa fra det andre oppsettet, så gjennomføringen ble tett? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.