Jump to content

Pris på service på motor og stoffing av båten

AskeladdenC65

Recommended Posts

Hei igjen. Har idag fått pris på 5 års service på min Evinrude G2 250 til den nette sum av 15000.....og di skulle ha 4500 for og bunnstoffe båten. Ikke sikkert di malte alt heller da sa han. Jeg synes det høres litt dyrt ut. Og noen som vet om andre som kan ta service på motor i Trondheimsfjorden enn MarineTeam? 

Dette er nok det det koster ca. Er vel ikke mange som driver med dette. De fleste i Trondheim vil bare selge båtene!

Rekner med den 5 års servicen er ganske omfattende med filtre anoder osv!

Jeg har gode erfaringer med Thevik Mek verksted på Hellandsjøen og ALFO på Hitra. 

Du kan jo høre med Selfa på Dora, men rekner ikke med de er noe særlig billigere

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

35 minutes ago, hanto1 said:

Stoffe båten tar ca en time, sikkert flere advokater du kan leie inn billigere for å flekke over bunnstoffet.

15 K for service på en totakter høres også hårete ut.

Det er vel litt spessielle service intervaller på disse motorene. bare impeller koster jo nesten 2000, filtre, anoder i motor osv.osv   At det er dyrt er det ingen tvil om, men sånnt koster når man ikke gjør det selv

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg vurderer salg av båt/motor til våren. Og lurer på hva dere anbefaler meg og gjøre mht servicen på motor. Forrige eier fikk utført endel på service før jeg kjøpte den. Se bilde. Er det nødvendig /lurt av meg og bestille full service? Jeg tenker kanskje det rekker med impeller og gearolje skift, og anoder. Hva tenker dere? Dette ble utført i mai 2020.

IMG_20220209_140130.jpg

Redigert av Nordkapp 705 (see edit history)

Hvis det står service for tur, er det vel bare å gjøre det?

Som kjøper, ville jeg fått pris på service som står for tur, og forlangt fradrag på pris for samme sum. Det er vel diagnose, plugger(skal indeksere), anoder, impeller/vannpumpe, girolje, sjekk av olje på trim/tilt, bensinfiltre osv som skal gjøres. Det er noen tusen i deler, og er litt jobb å gjøre.

Du får jo en status på motor, feks om det er vann i olje, og slipper å få kjøper på nakken for slikt etterpå. Med 5års intervall, blir det ikke mere enn 3000 i året, for å serve en 250hk på verksted. Ikke så galt det.

Stoffing kan man jo gjøre selv, eller betale andre som gjør det rimeligere. Trenger jo ikke bruke et båt verksted til det. Ellers blir det jo verksted pris. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...