Jump to content

Bygge flytebrygge, trenger tips.

joergen84

Recommended Posts

Timmeeh skrev 13 minutter siden:

200L fat (blå/hvite tønner) i plast er fine til selvbygg. Men man får kjøpt mye fint idag, i PE. Koster kanskje litt mer, men tid spart og resultatet blir bedre. Tror også man kan få elementene ferdigsveist så du bare snekrer dekket selv, da sparer en jo noe. 

200l fatene får man vel kanskje gratis enkelte plasser? Men vil ikke stabiliteten bli bedre med noe annet enn runde fat?

Når jeg tenker meg om så kan jo jeg egentlig bare finne en brygge her og bruke samme konstruksjon

Ja jeg har hentet på nærmeste circle K, de får vaskemiddel til vaskehallene på slike fat. Hender seg de ikke har lokk men, det er vel mulig å oppdrive. 

tja, det er vel matematikk det der. Oppdrift og vekt, bredde osv. firkantede elementer gir jo mer oppdrift, men de er jo ikke gratis :p de bruker ofte PE rør i nye brygger også, så runde rør er vel ok. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...