HiWard Startet 10.Februar.2022 Del på Facebook Startet 10.Februar.2022 Her kommer et superdust spørsmål om solenoiden til min ankervinsj… Jeg skulle gå over koblingene i dag og la da merke til at den negative terminalen er helt løs. Jeg kan trekke ut hele tappen. Skal det være slik? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Escaro Svart 10.Februar.2022 Del på Facebook Svart 10.Februar.2022 Vil anta at denne skal være fast. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 10.Februar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2022 Det er min antagelse også, men ville sjekke her før jeg bladde opp for en ny. Tenkte samtidig at det kanskje skulle være slik siden kabelskoen sto mellom to muttere og den lite diskrete klisterlappen merket UP. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Fantino Svart 11.Februar.2022 Del på Facebook Svart 11.Februar.2022 Har vært borti det der på et par slike solenoider. Virker for meg som om måten de er laget på (bolt bare støpt inn i plast/bakelitt?..) gjør at det er lett å vri de løs om en teiter godt uten å bruke mothold og kontramutter under. Limte den ene jeg fant slik i kameratbåt og den virket i årevis etterpå.. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 12.Februar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2022 Fantino skrev for 11 timer siden: Har vært borti det der på et par slike solenoider. Virker for meg som om måten de er laget på (bolt bare støpt inn i plast/bakelitt?..) gjør at det er lett å vri de løs om en teiter godt uten å bruke mothold og kontramutter under. Limte den ene jeg fant slik i kameratbåt og den virket i årevis etterpå.. Du beskriver hendelsesforløpet mitt ganske bra her, det var opprinnelig kontramutter og denne ble glemt i kampens hete. Det ser ut som at den gjengede biten har knekt helt i bunn hvor den var festet i ganske ganske tynt gods. Finnes sikkert måter å lime dette på, men på den annen side er ikke en ny solenoide det som knekker båtbudsjettet for 2022. Den var tidligst fra 2008 Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
HiWard Svart 12.Februar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Februar.2022 Det ble nytt rele, gikk for dette fra Quick Skal være identisk med det jeg ødela. Kudos til Seatronic for rask levering; bestilt før lunsj i går, hentet på posten i dag. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Escaro Svart 12.Februar.2022 Del på Facebook Svart 12.Februar.2022 Var nok fornuftig å investere i nytt, da er det større mulighet for at det fungerer når behovet er der. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 12.Februar.2022 Del på Facebook Svart 12.Februar.2022 HiWard skrev for 10 timer siden: Du beskriver hendelsesforløpet mitt ganske bra her, det var opprinnelig kontramutter og denne ble glemt i kampens hete. Det ser ut som at den gjengede biten har knekt helt i bunn hvor den var festet i ganske ganske tynt gods. Finnes sikkert måter å lime dette på, men på den annen side er ikke en ny solenoide det som knekker båtbudsjettet for 2022. Den var tidligst fra 2008 Helt enig. Var nødrep det jeg gjorde. Men når en ser på hvordan de er konstruert så gjør de nok ca det samme under produksjonen. Så vidt jeg husker var det ikke noen knaster eller stopper for rotasjon på bolten/mot å trekke den ut så det sitter vel en kar med en tube Karlsons lim på fabrikken og putter i de boltene 😂 Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 13.Februar.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Februar.2022 (redigert) Plukket ut synderen i dag, skjøre greier. Den nye solenoiden hadde selvsagt M8 bolt, så jeg måtte bytte alle kabelsko (som var M6). Redigert 13.Februar.2022 av HiWard (see edit history) Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.