Hjalmar 1 Startet 11.Februar.2022 Link til dette innlegget Startet 11.Februar.2022 Hei! Har en yanmar 3ym30. Olietrykksalarmen piper når motorn er av. Når jeg trekker ut sensoren så slutter det å pipe. Er det noen som har forslag til hva som kan være problemet? Forslag til problemløsing? Når jeg slår på motorn så stopper det, og alt ellers er normalt. Olienivå er ok. Sitter stor pris på forslag! Sitér dette innlegget Link to post
Tørstemaskinist Svart 11.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2022 Piper alarmen når du slår på tenningen, og stopper når du starter motor? Når du stopper motor begynner alarmen, og slutter når du slår av tenning? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2022 Det er vel ikke oljetrykk når motoren ikke går? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 11.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2022 Ja, og er det ikke flott at man får testet alarmen hver gang man vrir på tenningen? Så man vet å stoppe den i tide hvis pipinga fortsetter etter oppstart? Sitér dette innlegget Link to post
Tørstemaskinist Svart 11.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2022 Var akkurat det jeg ville frem til? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2022 Tørstemaskinist skrev On 11.2.2022 at 9.33: Piper alarmen når du slår på tenningen, og stopper når du starter motor? Når du stopper motor begynner alarmen, og slutter når du slår av tenning? Vis hele sitatet Om jeg forstår trådstarter rett, så piper alarmen etter at tenning er slått av...og det skal den ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 12.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2022 (redigert) Skal trådstarter få noen matnyttige svar vil det svare seg å gi mer utfyllende informasjon. F.eks som fler allerede lurer på: Hyler den før eller etter motor er stoppet og nøkkel er vridd til 0? Jeg har f.eks en alarm som hyler like før motor er helt stoppet etter å ha trykker på stoppknappen. Iflg instruksjonsboken er det normalt. Det er ikke få tråder hvor vi er kommet på side "2 og 3" før det kommer frem informasjon som skulle vært med i første innlegget. Historikken er viktig å ta med. Har den virket "normalt" før? Når oppstod problemet? Har du det originale kabelsettet? Har du eller andre endret på noe? Osv osv osv... Redigert 12.Februar.2022 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tørstemaskinist Svart 12.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2022 Ida Marie III skrev On 12.2.2022 at 9.23: Om jeg forstår trådstarter rett, så piper alarmen etter at tenning er slått av...og det skal den ikke... Vis hele sitatet Det har du rett i?. Nå vet jeg ikke hvilket panel evt trådstarter har til Yanmar’n, men det skal vel være «dødt» når en skrur av tenninga..? Sitér dette innlegget Link to post
Hjalmar 1 Svart 13.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2022 Nå er jeg tilbake... alarmen piper når tenningen er slått av. Problemet er intermittent. Det skal jo ikke være strøm i kretsen når tenningen er slått av. Sitér dette innlegget Link to post
Hjalmar 1 Svart 13.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2022 Men ellers oppfører den seg normalt: piper når tenningen slår på, og stopper når motorn starter. Jeg har trukket ut kontakten til oliesensorn, satt den på igjen. Pipingen har da stoppet, men kommer tilbake etter en stund. Jeg fikk byttet startkrets og tenningslås i fjor sommer. Har B - panel. Gudrun skrev On 12.2.2022 at 10.01: Skal trådstarter få noen matnyttige svar vil det svare seg å gi mer utfyllende informasjon. F.eks som fler allerede lurer på: Hyler den før eller etter motor er stoppet og nøkkel er vridd til 0? Jeg har f.eks en alarm som hyler like før motor er helt stoppet etter å ha trykker på stoppknappen. Iflg instruksjonsboken er det normalt. Det er ikke få tråder hvor vi er kommet på side "2 og 3" før det kommer frem informasjon som skulle vært med i første innlegget. Historikken er viktig å ta med. Har den virket "normalt" før? Når oppstod problemet? Har du det originale kabelsettet? Har du eller andre endret på noe? Osv osv osv... Vis hele sitatet Sitér dette innlegget Link to post
Hjalmar 1 Svart 13.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2022 Har gått over kontaktene i kretsen og de ser fine ut, men har ikke testet spenning overalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.