Jump to content

Edit History

Code0

Code0

Alle seilmakere kan sy seil til din båt. De produsentene du nevner er mye brukt. Snakk med din lokale seilmaker så skjønner hen hva du er ute etter og så får du tilbud iht det. Noen er veeeldig opptatt av laveste pris, da får du det. Det er like mange arbeidstimer i å sy en billig og en dyr duk (omtrent), så lavere pris = billigere duk. Noen er opptatt av lang levetid, noen skal jorda rundt og opptatt av UV-motstand, noen seiler bare i bris og skal ikke / vil ikke reve, andre seiler stadig til Shetland og skal ha noe som fungerer i mye vind og mye sjø. Noen har rullestor, noen har slab reef. Og så velger seilmakeren en pakke som han mener vil svare på oppgaven, og som er så billig at han kan få jobben. Det er vel fire dukveverier på kloden (sa seilmakeren min sist vi hadde en slik diskusjon), så alle produsenter har tilsvarende produkter. Hanse 400 er ikke noe spesialoppdrag. Velg seilmaker i nærheten av der båten ligger, så er det hjelp å få om du skulle trenge det etter en uværsnatt...

Et kjapt søk så fant jeg en relevant tråd: (du kan jo legge et oppfølgings-spørsmål i den tråden, høre hva @bjorngb endte opp med).

Code0

Code0

Alle seilmakere kan sy seil til din båt. De produsentene du nevner er mye brukt. Snakk med din lokale seilmaker så skjønner hen hva du er ute etter og så får du tilbud iht det. Noen er veeeldig opptatt av laveste pris, da får du det. Det er like mange arbeidstimer i å sy en billig og en dyr duk (omtrent), så lavere pris = billigere duk. Noen er opptatt av lang levetid, noen skal jorda rundt og opptatt av UV-motstand, noen seiler bare i bris og skal ikke / vil ikke reve, andre seiler stadig til Shetland og skal ha noe som fungerer i mye vind og mye sjø. Noen har rullestor, noen har slab reef. Og så velger seilmakeren en pakke som han mener vil svare på oppgaven, og som er så billig at han kan få jobben. Det er vel fire dukveverier på kloden (sa seilmakeren min sist vi hadde en slik diskusjon), så alle produsenter har tilsvarende produkter. Hanse 400 er ikke noe spesialoppdrag. Velg seilmaker i nærheten av der båten ligger, så er det hjelp å få om du skulle trenge det etter en uværsnatt...

Et kjapt søk så fant jeg en relevant tråd: 

Code0

Code0

Code0

Code0

Alle seilmakere kan sy seil til din båt. De produsentene du nevner er mye brukt. Snakk med din lokale seilmaker så skjønner hen hva du er ute etter og så får du tilbud iht det. Noen er veeeldig opptatt av laveste pris, da får du det. Det er like mange arbeidstimer i å sy en billig og en dyr duk (omtrent), så lavere pris = billigere duk. Noen er opptatt av lang levetid, noen skal jorda rundt og opptatt av UV-motstand, noen seiler bare i bris og skal ikke / vil ikke reve, andre seiler stadig tilShetland og skal ha noe som funegerer i mye vind og mye sjø. Noen har rullestor, noen har slab reef. Og så velger seilmakeren en pakke som han mener vil svare på oppgaven, og som er så billig at han kan få jobben. Det er vel fire dukveverier på kloden (sa seilmakeren min sist vi hadde en slik diskusjon), så alle produsenter har tilsvarende produkter. Hanse 400 er ikke noe spesialoppdrag. Velg seilmaker i nærheten av der båten ligger, så er det hjelp å få om du skulle trenge det etter en uværsnatt...

• Create New...