Jump to content

40hk 4t på gh11

ræggarkungen

Recommended Posts

Hei og velkommen til galaksens beste båtforum  :thumbsup:

Håper du får god hjelp og at du får like mye nytte og hygge av Forumet som jeg har hatt :thumbsup:  Ett godt råd er at du deler riktig informasjon, da får du gjerne flere som blir motivert til å hjelpe deg.

Yamaha F40 på GH11 er en rigg for de med erfaring.

Motoren er tung i forhold til de motorene som konstruktøren hadde i tankene når han tegnet og prøvde ut båten.

Om du veier over snittet må du være forsiktig om du går i plan mot spisse bølger og har du vinden rett mot blir det enda mer risikabelt.

Tanken vil jeg anbefale at du stropper fast framme eller under midttofte.

Ikke lagre noe ekstra vekt bak.

Vær sikker på at akterspeilet ditt er i god stand og at du får god innfesting av motoren. Yamaha F40 har brakett med hull for gjennomgående bolter. Bruk de på en god måte silk at motoren sitter skikkelig fast.

Husk at Yamaha 40 og Yamaha F40 er to forskjellige motorer og når jeg søker på F40 så får jeg ikke treff på din tråd... og det er synd. Er du med?

Alltid populært med bilder, så del gjerne bilder, da er det gjerne lettere å komme med tips som kan være til hjelp for deg.

Lykke til med prosjektet ditt :thumbsup:

ræggarkungen skrev for 7 timer siden:

Lurer på om det hadde gått og ha den motoren på en gh11?

@ræggarkungen  Vet ikke om du er klar over at du får GH11 i flere utførelser og at det er relativt stor vektforskjell på modellene?

GH11 Standard  Dobbeltbunn. Ikke selvlensende. 120kg

GH11 delux  Dobbeltskrog. Ikke selvlensende.      145kg

GH11 LS       Dobbeltskrog. Selvlensende.             190kg

Vekt er viktig om du ønsker høy fart. 

Vil du dele litt om hvorfor du ønsker å bytte til GH11 ? Så kanskje det dukker opp noen gode ideer :thumbsup:

dieselfan skrev for 19 timer siden:

Alltid populært med bilder, så del gjerne bilder, da er det gjerne lettere å komme med tips som kan være til hjelp for deg.

Tiltredes! 

Jeg kjenner ikke Fun 3 annet enn av omtale, så noen bilder hadde gjort seg :yesnod:

Et annet alternativ som kan passe om man ønsker fart & spenning med 40hk er Musling 370.  

Er vel også litt vektforskjell på Yamaha F40 , alt etter stammelengde og om det er powertrim eller ikke.   Den jeg hadde, 2002 mod lang med PT veide etter boka 92 kg

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg tror den F40 motoren du har er med lang stamme da det vel var vanlig på Fun 3.

GH 11 i utførelsen Std. Lux. og LS er beregnet på kort stamme. og derved er også brønnen bak relativt lav.

Jeg ville tenkt meg om 2 ganger med en stå tung motor og lavt akterspeil, samt at kavitasjonsplaten trolig kommer litt vel langt ned.

GHV 11 fra Polen er derimot modifisert til lang stamme så vidt jeg vet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...