Jump to content

Edit History

S/Y Emma

S/Y Emma

Ja, alle har forskjellige prioriteringer og filosofier. Det kommer i alle fall til syne når det blir diskusjoner om anker og ankring. Få ting blir tatt mer personlig enn ankervalg :giggle:

Selv brydde jeg meg ikke særlig om ankring før jeg begynte å lese om det på nettet og teste det ut i praksis på langtur.

Det er enormt mye å lære om både design og teknikker, og det er en vitenskap i stadig utvikling. Peter Smith, oppfinneren av Rocna, har skrevet veldig mye om temaet. Man må ta med i betraktningen at han har laget et produkt han vil selge, men der står uansett mye generell informasjon.

Min filosofi er at ankeret koster veldig lite i forhold til prisen av båten og en god nattesøvn, så det er ikke der jeg sparer noen tusenlapper. Når man har muligheten til å kjøpe seg helt moderne teknologi (siste generasjons anker), ser jeg ingen grunn til å kjøpe gamle design som har gått ut på dato - selv om man helt sikkert kan ligge trygt på de også. Men dette er noe folk får gjøre som de vil med.

S/Y Emma

S/Y Emma

Ja, alle har forskjellige prioriteringer og filosofier. Det kommer i alle fall til syne når det blir diskusjoner om anker og ankring. Få ting blir tatt mer personlig enn ankervalg :giggle:

Selv brydde jeg meg ikke særlig om ankring før jeg begynte å lese om det på nettet og teste det ut i praksis på langtur.

Det er enormt mye å lære om både design og teknikker, og det er en vitenskap i stadig utvikling. Peter Smith, oppfinneren av Rocna, har skrevet veldig mye om temaet. Man må dog ta med i betraktningen at han har laget et produkt han vil selge. Men der står uansett mye generell informasjon.

Min filosofi er at ankeret koster veldig lite i forhold til prisen av båten og en god nattesøvn, så det er ikke der jeg sparer noen tusenlapper. Når man har muligheten til å kjøpe seg helt moderne teknologi (siste generasjons anker), ser jeg ingen grunn til å kjøpe gamle design som har gått ut på dato - selv om man helt sikkert kan ligge trygt på de også. Men dette er noe folk får gjøre som de vil med.

S/Y Emma

S/Y Emma

Selv brydde jeg meg ikke særlig om ankring før jeg begynte å lese om det på nettet og teste det ut i praksis på langtur. Det er enormt mye å lære om både design og teknikker, og det er en vitenskap i stadig utvikling. Peter Smith, oppfinneren av Rocna, har skrevet veldig mye om temaet. Man må dog ta med i betraktningen at han har laget et produkt han vil selge. Men der står uansett mange interessante betraktninger.

• Create New...