Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

Men jeg er glad jeg har båt med rett aksling og grov propell, kjetting i drev tror jeg ville blitt et problem.

Her historien om da jeg fikk kjetting i propellen, skulle gjerne hatt video av det.

En gang ved Smögholmarne i Sverige la jeg ut ankeret med kjetting og gikk langsomt mot land inn ved siden av en seilbåt. Men jeg kunne ikke komme helt inn pga. en stein, så jeg stoppet og dro meg ut med vinsjen. Plutselig bråstoppet båtmotoren, jeg hadde fått den i "revers", og kjørte propellen i kjettingen. Da jeg holdt jeg på å drive sideveis på et skjær, så svensken i seilbåten det og ba meg kaste en trosse til ham så kunne han feste det i sin båt. Men jeg klarte ikke å kaste så langt. Dermed tok han av seg solbrillene, stupte uti og svømte ut til trossen, tok den mellom tennene og svømte tilbake til egen båt og strammet opp. Så var det min tur til å bade og få kjettingen ut av propellen (som ikke ble skadet).

Lars H.

Lars H.

Men jeg er glad jeg har båt med rett aksling og grov propell, kjetting i drev tror jeg ville blitt et problem.

• Create New...