Jump to content

Lekkasje rundt vindu

bliss X

Recommended Posts

Dersom dette er et vindu du ikke skal åpne? Så er det enkleste du gjør å bruke en stanly kniv å skjære vekk pakningen, så vasker du vinduet og lister med noe fettoppløsende middel for så og tape så brei vinduslist som du ønsker ( tape både karm og vindu) legg på sikafleks for så å slikke deg på fingen å form den pakningen du vil ha. ta vekk tapen umiddeldart. Legg resten av sikaflekstuben i fryseren den holder seg der i årevis å tar ingen skade av det.

jeg tenkte litt på zalo, eller noe fett. Nå har jeg lagt en stripe med sikaflex inni rammen og har ikke lyst til å blande den med noe annet. Har fått til 1 vindu, 1 igjenn. Setter dem sammen på kjøkkenbordet.

Får håpe de ikke faller ut igjenn når jeg skal sette dem inn i båten... vinduene skrår bakover. (viksund gjorde vel dette for å minske luftmotstanden på disse gamle båtene :lol: )

Det var noen "klips" som holdt det hele på plass uten de innvendige alu-listene. Men dem er ihvertfall håpløse å få inn igjenn for en amatør som meg.

mulig jeg prøver med zalo på det siste vinduet.

gsg: sikafleks i fryseren var et godt tips, skal huske det :cheers:

Redigert av traust (see edit history)

Snakket med glassmester, båtbyggere og sjekket på Maximalt.dk. før jeg gjorde jobben. Konklusjonen var - dersom ruta skal ut - skal det ikke brukes sikaflex som pakning. Det skal brukes en gummipakning av noe som heter butylgummi. Det ble tett..

Du får et godt resultat ved å spørre i din nærmeste Fargehandler (en med godt utvalg) om et slikt produkt fra 3M. Har nå benyttet dette på 2 båter med svært godt resultat.

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

• 2 år senere...

Ser att noen har problemer med å få løs skruene runt vinduene. Jeg har løst fire vindu uten å ha brekt eller ødelagt verken skrue eller innfestning. Jeg gjorde følgende: Slo lett på ett skrujern som jeg satt inn i skruen. 4 slag ganger 5 runder. Etterpå brukte jeg en batteridreven borremaskin med moment. Satte momentet på 2, lot den banke litt, så økre jeg momentet litt o.s.v. - o.s.v. Annbefales !!! :lol: Skader sikkert ikke å smørre skruene også..

Redigert av Bjørnar (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...