Jump to content

Halvfull drevspray boks, kan resten brukes neste sesong

leopard

Recommended Posts

Hei

Jeg rydda litt i kjelleren og finner 4 halv fulle drevspray bokser. Jeg kjøper alltid en ny hvert år og siden jeg har seildrev bruker jeg aldri opp mer en halvparten.  Og av en eller annen grunn har jeg tenkt at jeg må ha "fersk " drevspray på drevet, men det er kanskje ikke nødvendig. 

Hva gjør dere, er halvfull fjoråret drevspray boks like bra året etter?

Dersom du snudde boksen opp ned og tømte ventilen etter bruk er det ingenting i veien for å bruke resten neste år. Bare husk å riste godt før bruk. 

Jeg har en boks drevspray som jeg bruker på trusterpropellene. Denne varer bortimot ti år. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Som gammel skrotnisse får dette meg til å tenke på det jeg finner på miljøstasjonen i marinaen. Det er utrolig hva folk kaster av ubrukte og nesten ubrukte bokser og spann. Jeg har for eksempel ardri kjøpt primer til trebåten. Jeg finner alltid mer enn det jeg trenger på miljøstasjonen. Og fugemasse er det som regel også nok av, til og med ubrukte patroner.

Og så er det en kasse for jernskrot. Der finner jeg stadig fine emner. Det siste var en over en meter lang aksel i syrefast stål. Det er utrolig mye en kan bruke sånt til . . 

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Samfunnet vårt er kjøp og kast og nok penger på bok. På butikken er det jo"best før" og deretter rett i bosset. På marinaen vår var det en mann fra ett av våre naboland som har en flott tresnekke. Han var så imponert over hvor lenge zinkanoden varte... år etter år. Grunnen var at han malte over den med bunnsmøring...

Martine29 skrev for 3 timer siden:

Samfunnet vårt er kjøp og kast og nok penger på bok. På butikken er det jo"best før" og deretter rett i bosset.

Ikke for meg . . !

Martine29 skrev for 3 timer siden:

På marinaen vår var det en mann fra ett av våre naboland som har en flott tresnekke. Han var så imponert over hvor lenge zinkanoden varte... år etter år. Grunnen var at han malte over den med bunnsmøring...

Sikkert OK.

På trebåt risikerer du lutråte når du bruker sinkanoder. Etter at jeg fikk tilløp til lutråte rundt stevnlageret har jeg fjerne alt av sinksnoder. Det har gått bra i mange år nå . .

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Jeg har noen spraybokser med vanlig lakk fra tidlig 80-tall, måtte ha litt hvit farge her en dag, og det som kom ut var like fint! :D

Om de lekker er vel det et annet problem, men så lenge jeg får ut noe kan det brukes! 

til fruens frustrasjon, men allikevel noen ganger store glede er jeg av oppfatningen at alt kan repareres, så det blir mange fine 'emner' liggende!

Rydder opp etter pappa som døde i august, og jeg ser vel hvor jeg har det fra på en måte..

Ville ikke ikke vært bekymret for å bruke drevspray fra halvfulle spraybokser.

Men hvert år når jeg tar båten på land lurer jeg på hvorfor jeg i det hele tatt bruker drevspray. Dyrt som rakkeren og tvilsom effekt. I fjor kuttet jeg ut å bruke drevspray, så er litt spent på hvordan drevet ser ut i år når jeg skal ta vårpussen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...