Baa93
Marqies skrev for 4 timer siden:Du har kanskje en alarm på høy temp som kutter på turtallet, sjekk impeller .
Det er ingen alarm som går på turtallet, kjøler veldig bra og impeller er sjekket og konstatert er i orden.
dieselfan skrev for 4 timer siden:Om det var min motor ville jeg startet med å sjekke om blæra på slangen fra tanken er hard når motoren dør ut fra full gass.
Har du integrert tank og ikke blære ville jeg lånt en tank/slange.
Svar på ditt spørsmål 2: vil ja det kan lede til slik oppførsel, men da vil du typisk ha en feil til
Vil også skryte av at du har tenkt deg om og laget en skikkelig god overskrift på tråden din og lager en god beskrivelse
![]()
Det er mange som med fordel kunne lært av hvordan du gjør det
![]()
Håper mange hjelper til og at du får til sjøhesten din
![]()
Jeg prøvde ny slange i høst, men på en litt eldre scepter tank ( da jeg tenkte så enkelt som skifte av bensinslange, tank og rens av forgassere var årsak) Blæra blir ikke myk og ikke for hard om man kan si det sånn ? men jeg får mulighet til å pumpe, dette gjør ikke problemet løst. Pumper jeg på blæra når motor kutter merkes det ikke forskjell, men om jeg pumper ved tomgang da drukner motor og stopper. Regner da med at den får nok bensin.
ved symptomer på falsk luft så ville motor ha fjusket ved pådrag/redusert akselerasjon (?)
mulig det kan ligge noe rusk i bensinslange på motorsiden også.
Det var hyggelig å høre, skryt er alltid hyggelig å høre ??
Er nok bare en bagatell, 2-taktere er veldig enkle sånn, gnist og bensintilførsel så er mye gjort på disse ?