Jump to content

Edit History

snekkerbod

snekkerbod

dieselfan skrev for 6 timer siden:

Dette er en klar indikasjon på at nåleventilene din ikke fungerer.

Anbefaler dynamisk flotørhøydekontroll for å avsløre hva flotørhøyden er under drift. Det er den eneste metoden jeg vet om for å sjekke hva som virkelig skjer skjer i flotørkammeret. Krever litt rigging men delene koster lite.

se denne tråden for detaljer om hvordan det gjøres: 

7. innlegg på side 3

På min gamle J70 sjekket jeg nåleventilene ved å blåse vann med munnne inn gjennom fuel slangen (forgasserne var seff demontert). Merket meg at den ene forgasseren ikke hadde tett ventil. Symptomene var ikke at den døde på full gass, men døde etter 1 min på tomgang. Antar den ene sylinderen druknet i bensin. Hva med å dobbeltsjekke at den ikke suger falsk luft, feks fra VRO-slangen, da vil den ofte daue under høyt turtall og det kommer falsk luft i systemet?

snekkerbod

snekkerbod

Anbefaler dynamisk flotørhøydekontroll for å avsløre hva flotørhøyden er under drift. Det er den eneste metoden jeg vet om for å sjekke hva som virkelig skjer skjer i flotørkammeret. Krever litt rigging men delene koster lite.

7. innlegg på side 3

På min gamle J70 sjekket jeg nåleventilene ved å blåse vann med munnne inn gjennom fuel slangen (forgasserne var seff demontert). Merket meg at den ene forgasseren ikke hadde tett ventil. Symptomene var ikke at den døde på full gass, men døde etter 1 min på tomgang. Antar den ene sylinderen druknet i bensin. Hva med å dobbeltsjekke at den ikke suger falsk luft, feks fra VRO-slangen?

snekkerbod

snekkerbod

7. innlegg på side 3

På min gamle J70 sjekket jeg nåleventilene ved å blåse vann inn gjennom fuel slangen (forgasserne var seff demontert). Merket meg at den ene forgasseren ikke hadde tett ventil. Symptomene var ikke at den døde på full gass, men døde etter 1 min på tomgang. Antar den ene sylinderen druknet i bensin. Hva med å dobbeltsjekke at den ikke suger falsk luft, feks fra VRO-slangen?

• Create New...