Jump to content

Edit History

Baa93

Baa93

ivar skrev On 26.2.2022 at 16.15:

om den ligger etter pumpa men før forgasserne så skal det være på trykksida. 

Er det eget fuelfilter på motoren?  

En ting som kan prøves om man mistenker slanger inne på motor er å ta av koblingen på bensinslange , og koble den inn på nippel på filter , eller rett inn på pumpa

Ja det er et orginalt fuelfilter, rett føre bensinpumpe. Filteret ser helt rent og pent ut, vell og merke en visuelt.

Du tenker å koble ut en og en komponent for å utelukke/evt se om det blir endringer ? 

dieselfan skrev for 23 timer siden:

Mye seriøst bra arbeid som er gjort på den motoren. Synes du fortjener suksess nå...

Om du vet at du har helt rengjort tank og slange så kan du dra @ivar sitt forslag enda lengre for en test-tur,og koble deg rett på forgrening inn på forgassere. Dermed sjekker du (isolerer bort) slanger, filter, bensinpumpe og koblingene. Men husk å pumpe på blæra

Er feilen fortsatt der, så er det 99% forgasser eller elektrisk.

Vil du sjekke det elektriske så kan du bruke en gammeldags induktiv tenningslampe (pistol-type) for å se om gnisten faller ut.

Jeg skal ta å rengjøre begge tanker en gang til for å være 110% sikker ? 

tenning har jeg tenkt på, men jeg tenker om at det feil på tenning så vil feil konstant være der ? Å motor vil ikke ha kommet opp på turtall? Evt den hadde gått dårlig(?)
for feilen på motor er sporadisk. 

Fjordland skrev for 22 timer siden:

Eg synes det var stor toleranse på flotør-høyden. 

Ville nok prøvd og gå for en lavere høyde.( høyere bensinnivå).

Blir den ufin på tomgang er det fordi bensinnivået kommer høyere og er lettere tilgjengelig, 1 (2?)kvart omdreining ut på luftskruen kurerer nok det.

Jeg ser flere skriver det, jeg tenker også at i følge forrige eier så var det bedre åpning. Og at disse Metall motholdene på flottøren ikke beveger seg selv. Og at 18mm, 12mm og 18mm er  mer riktig(?) men jeg tenker også at det skal være lik høyde på alle 3 og da gå for 18mm. Men vil flottøren stenge ordentlig da? 
Men ifølge boka står at åpning skal være mellom 28mm og 41mm. 

Knall vær her i Grenland i dag, satse på noen varme dager nå i mars slik at man kan stå litt ute og feilsøke. Redd for at vann skal fryse men disse temperatursvingningene.
Jeg må bare få sagt det igjen, setter stor pris på all respons her inne! 
Jeg har stor tro på denne motoren og motivasjonen på å få denne helt 100 er stor !  :thumbsup:

Baa93

Baa93

ivar skrev On 26.2.2022 at 16.15:

om den ligger etter pumpa men før forgasserne så skal det være på trykksida. 

Er det eget fuelfilter på motoren?  

En ting som kan prøves om man mistenker slanger inne på motor er å ta av koblingen på bensinslange , og koble den inn på nippel på filter , eller rett inn på pumpa

Ja det er et orginalt fuelfilter, rett føre bensinpumpe. Filteret ser helt rent og pent ut, vell og merke en visuelt.

Du tenker å koble ut en og en komponent for å utelukke/evt se om det blir endringer ? 

dieselfan skrev for 23 timer siden:

Mye seriøst bra arbeid som er gjort på den motoren. Synes du fortjener suksess nå...

Om du vet at du har helt rengjort tank og slange så kan du dra @ivar sitt forslag enda lengre for en test-tur,og koble deg rett på forgrening inn på forgassere. Dermed sjekker du (isolerer bort) slanger, filter, bensinpumpe og koblingene. Men husk å pumpe på blæra

Er feilen fortsatt der, så er det 99% forgasser eller elektrisk.

Vil du sjekke det elektriske så kan du bruke en gammeldags induktiv tenningslampe (pistol-type) for å se om gnisten faller ut.

Jeg skal ta å rengjøre begge tanker en gang til for å være 110% sikker ? 

tenning har jeg tenkt på, men jeg tenker om at det feil på tenning så vil feil konstant være der ? Å det vil ikke ha kommet opp på turtall? 
for feilen på motor nå er sporadisk. 

Fjordland skrev for 22 timer siden:

Eg synes det var stor toleranse på flotør-høyden. 

Ville nok prøvd og gå for en lavere høyde.( høyere bensinnivå).

Blir den ufin på tomgang er det fordi bensinnivået kommer høyere og er lettere tilgjengelig, 1 (2?)kvart omdreining ut på luftskruen kurerer nok det.

Jeg ser flere skriver det, jeg tenker også at i følge forrige eier så var det bedre åpning. Og at disse Metall motholdene på flottøren ikke beveger seg selv. Og at 18mm, 12mm og 18mm er  mer riktig(?) men jeg tenker også at det skal være lik høyde på alle 3 og da gå for 18mm. Men vil flottøren stenge ordentlig da? 
Men ifølge boka står at åpning skal være mellom 28mm og 41mm. 

Knall vær her i Grenland i dag, satse på noen varme dager nå i mars slik at man kan stå litt ute og feilsøke. Redd for at vann skal fryse men disse temperatursvingningene.
Jeg må bare få sagt det igjen, setter stor pris på all respons her inne! 
Jeg har stor tro på denne motoren og motivasjonen på å få denne helt 100 er stor !  :thumbsup:

• Create New...