
Baa93
Marqies skrev 7 minutter siden:Utgangspunkt for blandingsskrue er ca 1 omdreining ut , disse forgassertyper har ikke akselrasjonspumpe, du må komansere med blandingsskrue. Sjekk at alle forgassere har samme åpning på spjell, de må også synkroniseres før du får samme luftmengde til hver sylymder, etter det kan du bruke fellesskrue som justerer spjell på alle samtidig for tomgang. Hvis motoren går litt hurtig på tomgang og fusker når du gir på, så har du litt for mager blanding(ta alle skruer ut likt ca 1/4 omdreining. Har du for fet blanding vil motoren riste mye på tomgang også stoppe, da har du valget med å prøve åpning av spjell eller skruve alle skruver 1/4 omdreining inn. Blandingsskruver kalles i en del bøker for akselrasjonsdyse. Din motor høres for fet ut på blanding, sjekk først at alle spjell er lik åpen på tomgang.
Tenker du at jeg skal skru blandinsskruene helt inn også 1/4 ut ? Eller 1/4 inn ut i fra den posisjonen de står nå? Reprasjons manualen for Johnson så står det 3-1/2.
ja skal dobbel sjekke spjeld i morgen, syns disse så like ut. Men sjekker på bytt i morgen.