Jump to content

Edit History

Baa93

Baa93

Marqies skrev 21 minutter siden:

Skruv alle skruver helt inn "FORSIKTIG" så tar du dem ut en hel runde, da begynner du med 1/4 omdreining ekstra ut hvis du mener den er for mager. Denne skruven er spiss i enden hvis den er en blandingsskruv har også vanligvis en fjær på for å hindre at den endres av seg selv, den spissen går inn på sylynder siden av gass spjell i forgasser, her er det vakuum på tomgang, motor suger etter luft bensinblanding.

Det går en kanal fra bunn i flottørhus opp til skruven, på tomgang suges bensin opp her, når du gir gass (åpner spjell) blir vakuum borte og motoren skal gå over på bensin fra hoveddyse, derfor viktig at alle spjell er lik i tomgangsstilling ellers faller den sylynder ut som ikke får luft den får bare bensin. Står ett spjell for mye åpen så har det ikke nok vakuum til å dra opp bensin, da mister du tomgang på den sylynder.

Det har vert produsert forgassere til iallefall på biler, der spjell var stengt på tomgang også var det borret inn en større skruv der du skulle justere luftmengde i stedet for på spjell. Har aldri vert borte i det på påhenger bare på noen eldre forder, det fungerte dårlig.

Husk hvis den er for mager så fusker den under akselrasjon.

 

Veldig godt forklart ! Tusen takk! 
denne går helt fint på pådrag, jevnt og fint. Så det er som du sier, denne går nok for fet. Ved justering og når skruen skrues helt inn er dette veldig forsiktig gjort. 
holder det med en visuell sjekk av spjeld eller må det utmåling til? 

Baa93

Baa93

Marqies skrev 17 minutter siden:

Skruv alle skruver helt inn "FORSIKTIG" så tar du dem ut en hel runde, da begynner du med 1/4 omdreining ekstra ut hvis du mener den er for mager. Denne skruven er spiss i enden hvis den er en blandingsskruv har også vanligvis en fjær på for å hindre at den endres av seg selv, den spissen går inn på sylynder siden av gass spjell i forgasser, her er det vakuum på tomgang, motor suger etter luft bensinblanding.

Det går en kanal fra bunn i flottørhus opp til skruven, på tomgang suges bensin opp her, når du gir gass (åpner spjell) blir vakuum borte og motoren skal gå over på bensin fra hoveddyse, derfor viktig at alle spjell er lik i tomgangsstilling ellers faller den sylynder ut som ikke får luft den får bare bensin. Står ett spjell for mye åpen så har det ikke nok vakuum til å dra opp bensin, da mister du tomgang på den sylynder.

Det har vert produsert forgassere til iallefall på biler, der spjell var stengt på tomgang også var det borret inn en større skruv der du skulle justere luftmengde i stedet for på spjell. Har aldri vert borte i det på påhenger bare på noen eldre forder, det fungerte dårlig.

Husk hvis den er for mager så fusker den under akselrasjon.

 

Veldig godt forklart ! Tusen takk! 
denne går helt fint på pådrag, jevnt og fint. Så det er som du sier, denne går nok for fet. Ved justering og når skruen skrues helt inn er dette veldig forsiktig gjort. 
holder det med en visuell sjekk av spjeld eller må det måling til? 



×
×
  • Create New...