W27 Svart 25.Februar.2022 Del på Facebook Svart 25.Februar.2022 Jeg stusser litt på at du så kategorisk avviser bruk av silikon Solbris. Jeg er enig i at vanlig "billigsilikon" som selges rundt om i byggsjapper og båtutstyrsforretninger ikke er egnet til stort sett noe som helst. Det finnes likevel rene silikoner som for eksempel Sikas Sikasil SG-20. Denne smitter ikke silikonolje og egner seg svært godt til liming der glass er involvert - i hvert fall har jeg fått gode og varige resultater ved bruk av denne både til klemte sammenføyinger og til å lage/forme nye vinduslister. Et viktig poeng her er UV-bestandigheten, og her er det lite som overgår høykvalitets silikonprodukter. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 25.Februar.2022 Del på Facebook Svart 25.Februar.2022 Jeg har også dårlige erfaringer med "vanlig" Tec-7, vinduer som begynte å lekke etter to år (fuge mellom plexiglass-vindu og skrog) samt skroggjennomføring som begynte å lekke. Vet ikke hvordan X-seal fungerer men seer at ingenting i teksten skriver om maritim anvendelse. X-seal er dessuten også MS-polymer som vanlig Tec-7. Jeg valgte å laminere igjen vindusåpningen og sette inn portlights med aluminiumskarm, og disse festet jeg med en kombinasjon av Sika 591 utvendig og butyltetting innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.