Jump to content

Edit History

Sørlandet2

Sørlandet2

Hvor lange en tennplugg varer avhenger mye av hvilken type tennplugg du har, vanlig eller iridium. Samt om du har forgasser eller innsprøytning. 

For å sammenligne med biler så var pluggene på biler på åttitallet slitt på årlig service. Standard plugg, og forgasser som ga "litt" for mye. 

På moderne bilmotorer med innsprøytning og iridium plugger, så varer de nesten evig. 

Jeg antar din motor er levert med iridium plugg, men ikke sikker. 

Ser en del rimelige servicepakker, ofte fra utlandet, leveres med standard plugg, som erstatning for dyr iridium plugg. Hvis så er tilfelle, så vil jeg mene iridium pluggen som kastes i søpla er bedre en den standard pluggen som blir montert. 

Samtidig så er jo forhandlere og produsenter, samt mange eiere, opptatt av trygghet og forutsigbarhet. Vi vil jo ikke ha problemer midt i fellesferien.. 

Jeg ville vel kjøpt et sett nye plugger. Tatt ut de gamle, sett hvordan de så ut. Alltid interessant å se på pluggene årlig. Fin måte å ha kontroll på tilstanden på motoren. Har de rett farge, ikke synlig slitasje. Smurt på litt antikorrosjon på gjengene, å montert de igjen. Så ville jeg ha hatt de nye i reserve. 

Sørlandet2

Sørlandet2

Hvor lange en tennplugg varer avhenger mye av hvilken type tennplugg du har, vanlig eller iridium. Samt om du har forgasser eller innsprøytning. 

For å sammenligne med biler så var pluggene på biler på åttitallet slitt på årlig service. Standard plugg, og forgasser som ga "litt" for mye. 

På moderne bilmotorer med innsprøytning og iridium plugger, så varer de nesten evig. 

Jeg antar din motor er levert med iridium plugg, men ikke sikker. 

Ser en del servicepakker

• Create New...