Mastiff
Jeg måtte ha av styrepumpa, og jeg slet som bare f... med å få den løs. Syrefast stål i aluminium kan irre en del på ti år. Til slutt sto jeg igjen med en brukket skrue på den ene siden, så det ser sånn ut, med den brukne skruen nede til venstre:
Det er en 6 mm skrue. Det vil vel spise noen bor å bore den ut, iallfall hvis jeg ikke bruker riktig type. Og jeg har null erfaring med sånt. Jeg antar at jeg bør slipe den flat med Dremel først, så jeg kan få sentrert boret noenlunde. Bør jeg begynne med et 2-3 mm bor og så jobbe meg opp, eller går jeg rett på med et 6 mm når jeg har sentrert det? Er det noen spesiell type bor jeg bør kjøpe? Gjerne noe på Biltema eller Jula, jeg skal dit på fredag. Og hvis jeg skulle klare å få boret den ut, vil vel gjengene være ødelagt. Så da bør jeg vel gjenge det opp til en 8 mm skrue istedenfor? Jeg har gjengesett, og braketten har plass til 2-3 mm større skruer. Er det kanskje sikrest å gjenge opp alle sammen, siden de var så pass irret?
Jeg bruker iallfall braketten som mønstertil å lage en jigg av noen tykke aluminiumsplater, så jeg kan skru den fast i de tre andre og bore helt rett der jeg jobber.