Mastiff
Ja, jeg tenkte gjennom sentreringen i går kveld, da jeg ikke fikk sove... Jeg lager en jigg av tre tykke og én tynn aluplate.
Jeg bruker braketten som skrus på motoren som mal, den er helt riktig. Den øverste plata får da et hull på samme størrelse som de i braketten, 8 mm, dermed vil den være sentrert etter braketten. Jeg har også tre andre hull for å skru plata fast i de tre gjengene som fins i motoren.
Så fører jeg 8 mm boret en halv millimeter ned i plata under, for å lage en helt sentrert fordypning. Med den som utgangspunkt og en borejigg fra Bosch som jeg har liggende, som gir helt rett vinkel, bruker jeg det minste boret jeg skal bruke (3 mm) og borer nedover i de to tykke og den ene tynne neste plata (to tykke der for å få en viss høyde på jiggen) .
Den nederste plata, som er den tynneste, borer jeg ut 3 mm-hullet så det blir akkurat stort nok til å legge over restene av skruen som sitter der.
Så skrur jeg denne jiggen fast på motoren, fester Bosch-borejiggen oppå hullet jeg skal bore og setter i gang. Det burde gi ganske god sentrering, tror jeg.