Mastiff
Og det gikk veldig greit å lage gjengene ferdig med gjengesettet fra Verktøy & Maskin. Alltid god sørvis der (nei, jeg har ingen tilknytning, bare fornøyd kunde). Alle skruene går nå 16-17 mm inn, og i dag skal jeg bruke sprøyte og spyle inni skruhullet med avfetting for å få ut skjæreolja. Jeg gjør det med motoren tiltet opp, sånn at hullene peker nedover, da burde det også ta med seg de restene av aluminium fra skjæringen som ligger igjen inni der. I morgen blåser jeg først ut med trykkluft (har en minikompressor som burde klare å blåse nok der), så tilpasser jeg pinneskruene og til slutt spyler jeg med aceton på samme måten som avfettingen og blokker igjen skruhullene med plast etterpå, så ikke det kommer fuktighet der natt til lørdag. Jeg renser også skruene med aceton og legger dem i en tett boks på et tørt sted. Og på lørdag fester jeg braketten med pinneskruene.
Men én ting, @Komodo: Skal jeg stramme skruen, skru på de to vanlige mutterne så den innerste går akkurat mot aluminiumsgodset og så låse den med den andre? Eller bør jeg ha litt mellomrom der, så ikke den innerste mutteren ligger helt an mot godset?