Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Godt poeng, det blir vel ikke noe mindre arbeid av det, nei. Jeg skal bygge mye mer ut, men den plata som festes direkte til motoren er bare ei flat plate på 6 mm. Til den (med skruene sånn at de er akkurat innenfor den delen av motoren der de nye gjengene sitter) skal selve braketten festes: En 70x70 vinkel som bygger rundt 4 cm opp (så den akkurat ikke treffer festet til styrestaget) og 7 cm utover, med en ny vinkel kant i kant med denne og en 6 mm plate som skjøter dem sammen, så den bygger enda 7 cm utover og 7 cm oppover. Der skal styresylinderen sitte, 14 cm lenger fram og 11 cm lenger opp. Til slutt skal jeg forlenge og løfte festet til styrestaget på tilsvarende måte, sånn at vinkelen på styrestaget blir den samme som den var før. Det høres mer omfattende ut enn det er å gjøre, for å skru sammen noen vinkler med forsenkede gjennomgangsskruer går jo fort.

Hvis jeg senere trenger å ta av styresylinderen, er det bare å skru opp de fire skruene som fester den første vinkelen ti plata som er skrudd fast på motoren. Gjennomgangsskruer og låsemuttere gjør at det ikke tar mange minuttene.

Mastiff

Mastiff

Godt poeng, det blir vel ikke noe mindre arbeid av det, nei. Jeg skal bygge mye mer ut, men den plata som festes direkte til motoren er bare ei flat plate på 6 mm. Til den (med skruene sånn at de er akkurat innenfor festet der de nye gjengene er) skal selve braketten festes: En 70x70 vinkel som bygger rundt 4 cm opp (så den akkurat ikke treffer festet til styrestaget) og 7 cm utover, med en ny vinkel kant i kant med denne og en 6 mm plate som skjøter dem sammen, så den bygger enda 7 cm utover og 7 cm oppover. Der skal styresylinderen sitte, 14 cm lenger fram og 11 cm lenger opp. Til slutt skal jeg forlenge og løfte festet til styrestaget på tilsvarende måte, sånn at vinkelen på styrestaget blir den samme som den var før. Det høres mer omfattende ut enn det er å gjøre, for å skru sammen noen vinkler med forsenkede gjennomgangsskruer går jo fort.

• Create New...