Kaptein Nemo Startet 25.Februar.2022 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2022 Er det mulig å bruke samme eksosslange for luftvarmer og vannvarmer dersom de ikke brukes samtidig? Skal montere vannvarmer og vurderer å kople eksos inn på luftvarmerens eksosslange med et T stykke. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 25.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2022 Du kan risikere at eksosen finner veien gjennom varmeren som ikke er i bruk og kommer inn i båten. Dersom ikke begge varmerne er plassert på et sted som gjør det helt umulig at eksosen kommer inn i oppholdsrom hadde ikke jeg turt å gjøre dette. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
btt Svart 26.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2022 Tenk på at du kanskje en dag skal selge båten. Da er dette en uheldig løsning Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 26.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2022 I båt har man ofte montert innluften til forbrenningen slik at den henter det direkte fra rommet varmeren står i. Har du det så risikerer du som Brigg skriver at eksos finner veien gjennom varmeren som ikke er i gang. Tror bare jeg ville ha gått for en ekstra gjennomføring ? Sitér dette innlegget Link to post
Escaro Svart 26.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2022 Jeg har 2 varmere som du skisserer og 2 eksosutløp. Synes ikke dette ser så galt ut, og fungerer helt utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 26.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2022 Kaptein Nemo skrev for 16 timer siden: Skal montere vannvarmer og vurderer å kople eksos inn på luftvarmerens eksosslange med et T stykke. Vurderer du denne løsningen fordi du gruer deg til å bore hull i skroget? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Nemo Svart 28.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2022 Jeg vurderer løsningen fordi det er vanskelig å komme til der hullet til eksosen skal lages. Dørken på motorromet har ikke 30 cm klaring til vannlinjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.