bris Startet 25.Februar.2022 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2022 Hei. Jeg har kjøpt ny Øien 620 m hus. Der skal jeg montere elektrisk garnhaler E150 og juksamaskin Belitronic 5000 EX. I utgangspunktet tenkte jeg å bruke planfeste for garnhaler til begge maskinene, da jeg ikke har behov for begge oppmontert samtidig tenker jeg. Litt usikker på om planfestet virkelig tåler juksamaskinen hvis 4-5 storseier tar tak samtidig. Hvis noen har erfaring med dette, så hører jeg gjerne. Mitt hovedspørsmål er knyttet til el.opplegget. På en annen båt jeg hadde før brukte jeg samme el.opplegg på begge. Når jeg nå har lest litt på monteringsanvisningene, så skal garnhaleren ha 40A sikring, mens Belitronic skal kun ha 20A. På min forrige båt ble det kjørt på 40A sikring for begge. Er dette noe jeg bør forandre på? Har noen et godt forslag til løsning, uten å trekke to separate kabler og to separate kontakter? Mvh Øyvind Betten Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 26.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2022 Festet som følger med hobbyfisheren tåler nok mer enn hva juksamaskinen klarer å dra. Hadde det på en P220 (bensinversjonen) og dro tunge lenker i dårlig vær på min øien 530. følger det med 40a sikring på hobbyfisheren? Koble den på tilførsel og Strekk tykke nok kabler, så kan du jo ha en 20a sikring på selve ledningen fra juksamaskinen? Sitér dette innlegget Link to post
bris Svart 26.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2022 (redigert) Takk for et godt forslag, hadde ikke tenkt på det. Det skal jeg sjekke ut. ? Godt å høre at du har god erfaring med planfestet til garnhaleren. Tenker at jeg prøver det slik som jeg har planlagt. Redigert 26.Februar.2022 av bris (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 26.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2022 Hadde også planer om juksamaskin i festet en gang i tiden. Er ganske tykt rør som går nedi festet men det ordner en sveisekyndig fort Hvor tenkte du å ha pluggen? Sitér dette innlegget Link to post
bris Svart 26.Februar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2022 Tenkte å se om jeg får montert et veggfeste på undersiden av selve braketten som er standard på båten. Blir litt mer beskyttet da muligens. Har snakket med en på et sveiseverksted og de har 50mm sjøvannsbestandig alu-rør. Tror dette kan bli bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.