Jump to content

Montere garnhaler og juksamaskin el opplegg

bris

Recommended Posts

Hei. Jeg har kjøpt ny Øien 620 m hus. Der skal jeg montere elektrisk garnhaler E150 og juksamaskin Belitronic 5000 EX. I utgangspunktet tenkte jeg å bruke planfeste for garnhaler til begge maskinene, da jeg ikke har behov for begge oppmontert samtidig tenker jeg. Litt usikker på om planfestet virkelig tåler juksamaskinen hvis 4-5 storseier tar tak samtidig. Hvis noen har erfaring med dette, så hører jeg gjerne.

Mitt hovedspørsmål er knyttet til el.opplegget. På en annen båt jeg hadde før brukte jeg samme el.opplegg på begge. Når jeg nå har lest litt på monteringsanvisningene, så skal garnhaleren ha 40A sikring, mens Belitronic skal kun ha 20A. På min forrige båt ble det kjørt på 40A sikring for begge. Er dette noe jeg bør forandre på? Har noen et godt forslag til løsning, uten å trekke to separate kabler og to separate kontakter?

Mvh

Øyvind Betten

Festet som følger med hobbyfisheren tåler nok mer enn hva juksamaskinen klarer å dra. Hadde det på en P220 (bensinversjonen) og dro tunge lenker i dårlig vær på min øien 530. 

følger det med 40a sikring på hobbyfisheren? Koble den på tilførsel og Strekk tykke nok kabler, så kan du jo ha en 20a sikring på selve ledningen fra juksamaskinen? 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...