tautau Startet 28.Februar.2022 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2022 Skal ha opp båten (Bavaria 33 Cruiser) tidlig i mai for montering og tar gjerne imot tips/erfaringer på monterings detaljer På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 1.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2022 Monterte en litt eldre variant i 2013/2014.. (300S) Ingen problem å montere denne! Bare å følge installasjons-manual.. Her er en liten video.. Sitér dette innlegget Link to post
tautau Svart 2.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2022 Hei takk skal du ha alidal , den videoen viser mye bedre enn installasjons-manualen som fulgte med. Det blir jo samme prinsipp. Er bare litt stresset når det er totalt 6 hull i skroget som skal borres og vil ikke ha lekkasje :-) Lurer også litt på hva av grunnarbeid som må til før montering Før montering på skroget og på plast/gummideler/propell : slipe litt ned og avfette med f.eks. aceton ? Det skal Epoxy grunning på alle alu.deler av thrusteren, hvor mange lag trengs tro ? Bør det Epoxy grunning på alle ''plast/gummideler/propell'' før bunnstoff også ? Tenkte å bruke drev spray til slutt, er det noen spesiell type å anbefale ? Har lest at Sika 291 skal være egnet som lim/tetningsmiddel, eller er det andre som er bedre ? Igjen takk for all hjelp jeg for her på forumet Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 3.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2022 Var bare 3 hull å bore på den typen jeg har...Det fulgte med pakninger/tetninger og kan ikke huske det var så mye grunnarbeid? Bare skikkelig rengjøring..Jeg har vel 3-4 strøk epoxy...Bare bruk kvalitets-epoxy! Jeg har brukt Seajet epoxy..Bruk bunnstof for aluminium.. Sitér dette innlegget Link to post
tautau Svart 4.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2022 Den er god. Kjøper inn Seajet Epoxy Fant også installasjons-manualen for X turn. Den var veldig bra og det er jo samme prinsipp. Takk igjen for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.