Jump to content

Uthalerfortøyning

Moz

Recommended Posts

Hei. Jeg har en 16 foter som jeg fortøyer til brygge med bøye i sjøen bak båtens akterende.

For å få båten litt ut fra brygga ønsker jeg å lage en uthalerfortøyning, men jeg er helt avhengig av å kunne feste ei støtteline til bøya på den andre siden av akterenden av båten. 

noen som har gode tips for hvordan dette gjøres mest mulig enkelt, slik at båten lett kan trekkes ut og inn til brygga?

Redigert av Moz (see edit history)

Jeg har hatt 16-17 fots båter på utlegg i mange år før vi fikk flytebrygge. ikke noe problem å ha et aktertau på inntrekkslina, om formålet er å holde båten i en vinkel.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Ja, snekkerbod. Jeg har en brygge som ikke er bredere enn båten, så jeg er avhengig av at den henger stramt og ikke vandrer fra side til side. Den smale brygga er også begrunnelsen for at jeg ønsker uttrekksmulighet, slik at båten kan ligge lenger ute på vannet og ikke sperre for mulighet til bading fra brygga.

Det er denne støttelina som jeg ikke helt finner en lur patent på.

Jeg kan selvsagt velge en løsning hvor både støttelina og inntrekkslina ( som vil være en loop) går inn til bryggen, slik at jeg kan fire båten ut og inn båten fra bøya når jeg skal bruke den, men det blir mye tau i vannet av dette. Tenkte derfor at det må finnes en annen og lurere patent. 

Redigert av Moz (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...